عاشورا عظیم‌ترین تولید رسانه‌ای تا ابد است
کد خبر: 4076469
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران در پیامی بیان کرد؛

عاشورا عظیم‌ترین تولید رسانه‌ای تا ابد است

باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران طی پیامی به مناسبت روز خبرنگار با تأکید بر اینکه عاشورا عظیم‌ترین تولید رسانه‌ای تا ابد خواهد بود، خواستار حسینی شدن و حسینی اندیشیدن رسانه‌ها شد.

عاشورا عظیم‌ترین تولید رسانه‌ای تا ابد است

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران، این باشگاه در پیامی که به مناسبت روز خبرنگار و مصادف شدن آن با عاشورای حسینی صادر کرد، به تشریح زوایای رسانه‌ای نهضت حسینی پرداخت.

در این پیام آمده است:

«امسال روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشورای حسینی مصادف شده است؛ این تلاقی، فرصت مناسبی است تا ابعاد این نهضت را از منظر رسانه و در بستر رسانه مورد توجه قرار دهیم. حرکت و رفتار امام در ذات خود رسانه‌ای به بلندا و عظمت تاریخ است و عاشورا عظیم‌ترین تولید رسانه‌ای تا ابد خواهد بود با تمام ویژگی‌های پیام و پیام‌رسانی و تاثیرات بر مخاطب.

آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، تلاش گروهی در آن زمانه برای قلب واقعیت‌ها، برجسته‌سازی، دروغ و انگاره‌سازی و وارونه‌سازی حق و باطل و جابجایی حقیقت و دروغ نقش‌آفرینی کردند و از این رو بود که در کنار بمباران خبری علیه امام حسین(ع)، وعده‌های اعطای مقام و پاداش، بالابردن هزینه‌های حمایت از امام معصوم و ... همگی سبب انحراف افکار عمومی از حق و حقیقت به ظلم و انحراف شد.

در این میان اما، سکوت خواص و بی‌تفاوتی آن‌ها، به وقوع واقعه عاشورا کمک کرد. واقعه عاشورا را باید محصول انحراف، سکوت، فریب و تحریف دانست. عاشورا، زاییده جهل توأم با خودکامکی و زیاده‌خواهی مردمی بود که در این نقطه مهم تاریخی درست نیندیشیدند و دقیق اقدام نکردند.

نباید تصور کنیم این فریب‌کاری مختص آن دوران بوده است. این رویه امروز در سیل خروشان پیام‌ها و بازار داغ رسانه‌های نوین و شیوه‌های جدید عملیات روانی نیز وجود دارد. ما به این جمله باور داریم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. تشخیص مرز میان حق و باطل و ناخواسته در خدمت ظلم قرار نگرفتن و تلاش برای حق و عدالت‌طلبی، آن چیزی است که امروز اگر می‌خواهیم در صف دشمنان دین قرار نگیریم، باید سرلوحه بینش و منش ما باشد. حسینی شدن فراتر از نظر، به عمل نیاز دارد. برای تحقق این مهم، رسانه ما باید حسینی باشد و حسینی بیندیشد.

ضمن عرض خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، امیدواریم به برکت این ایام، رسانه‌های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون روشنگری، تبیین‌گری، مطالبه‌گری، صادق، اخلاق و ... هر روز موفق‌تر از روز قبل باشند.

انتهای پیام
captcha