تحقق بیانیه گام دوم؛ رسالت بزرگ رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 4078652
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

تحقق بیانیه گام دوم؛ رسالت بزرگ رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها آیینه عملکرد مسئولان و بهترین ابزار برای طرح مشکلات و معضلات مردم و پیگیری مطالبات آنان هستند، اظهار کرد: رسالت بزرگ رسانه‌های در تراز انقلاب، تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز، ۲۵ مردادماه در نشست خبری، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور زنده ‌نگه داشتن ایام‌الله انقلاب اسلامی، بزرگداشت باشکوه مناسبت‌های انقلابی و برگزاری پرشور مراسم ملی و انقلابی در 12 مرداد 1359 با موافقت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تاسیس شد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول 42 سال عمر پربرکت خود با زمینه‌سازی حضور آگاهانه، گسترده و به‌موقع مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی و خلق حماسه‌های بی‌بدیل در مسیر تداوم، تعالی و مانایی انقلاب اسلامی گام برداشته است، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای ایفای نقش موثر و انجام رسالت انقلابی خود به همدلی و همراهی مسئولان، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها به ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری امیدوار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبرنگاران و عکاسان خبری را سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با جنگ نرم دانست و تصریح کرد: خبرنگاران با آگاهی‌بخشی، انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی و دمیدن روح امید در کالبد جامعه، دسیسه‌ها و شرارت‌های رسانه‌های دروغ‌پرداز و اجاره‌ای استکبار جهانی را خنثی می‌کنند و همچون سد مستحکمی در برابر فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان نظام ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری در امتداد شغل انبیاست، گفت: این امر رسالت خبرنگاران را در جامعه اسلامی بسیار سنگین کرده است، زیرا باید اخبار را با صداقت و امانت‌داری کامل به سمع و نظر مردم برسانند.

حجت‌الاسلام اشجری، حضرت زينب کبری(س) را بهترین و کامل‌ترین اسوه و الگو برای خبرنگاران امروز دانست و یادآور شد: ایشان به عنوان بزرگ پيام‌رسان عاشورا تنها خدا را محور کار خود قرار داد و چنان به رسالت الهی خویش عمل نمود که پیام حسینی ایشان پس از گذشت 1383 سال همچنان تازه، جذاب و پرمخاطب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با نام حضرت زينب کبری(س) گره خورده است، افزود: این پیوستگی، عظمت کار تبیین، پیام‌رسانی و خبرنگاری را به همگان گوشزد می‌کند.

وی رسالت خبرنگاران را رسالت زینبی دانست و با بیان اینکه بارزترین وظیفه اصحاب رسانه در موقعیت کنونی جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: مبارزات انقلابی ملت ایران، رخدادهای منتج به پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، موفقیت‌های بی‌شمار نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور باشکوه مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی و مراسم ملی و مذهبی با قلم خبرنگاران متعهد و دوربین عکاسان هنرمند ثبت و ماندگار شده و امروز به سندهای افتخار و مایه مباهات مردم مسلمان ایران مبدل گشته است.

حجت الاسلام اشجری رسالت بزرگ رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی را تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و زمینه‌سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان(عج) در سایه پیروی از منویات رهبر انقلاب دانست و عنوان کرد: آینده ایران اسلامی با رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری و خدمتگزاری دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی و همدلی و همراهی مردم مسلمان، ولایی و همیشه در صحنه بسیار درخشان است لذا وظیفه امروز رسانه‌ها، خبرنگاران و عکاسان خبری بازتاب این چشم‌اندازها روشن در جامعه است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها آیینه عملکرد مسئولان و بهترین ابزار برای طرح مشکلات و معضلات مردم و پیگیری مطالبات آنان هستند، گفت: خبرنگاران باید فارغ از گرایشات سیاسی و سلیقه‌ای، روشنابخش مسیر امیدآفرینی، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی نسل جوان میهن اسلامی باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبیلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: خبرنگاران و عکاسان گیلانی در مناسبت‌های انقلابی سال‌های اخیر، تصاویری ناب از حماسه‌های بی‎بدیل و درخشان گیلانیان ولایی و غیور در شرایط سخت جوی همچون بارش شدید باران و برف سنگین به ثبت رسانده‌اند که در رسانه‌های جهانی بازتاب بسیاری داشته است لذا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به همکاری خبرنگاران و عکاسان متعهد و زحمت‌کش استان افتخار می‌کند.

انتهای پیام
captcha