پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت مسلمانان جهان است
کد خبر: 4084733
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت مسلمانان جهان است

مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی نماد وحدت مسلمانان جهان است، گفت: امروز اربعین از شعائر عظیم الهی است و در این پیاده‌روی باشکوه، دو ملت ایران و عراق و دیگر ملت‌های آزادی‌خواه، پویایی خون سیدالشهدا(ع) و مکتب عاشورا را به نمایش می‌گذارند.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان در مراسم اربعین حسینی که شامگاه، 19 شهریور در مسجد امام حسن مجتبی گنبد‌کاووس برگزار شد، گفت: حفظ روحیه انقلابی و استکبارستیزی و تقویت باورهای دینی از ضرورت‌های امروز جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: اربعین حسینی و جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهدا(ع) امروز نماد وحدت و عزت دنیای اسلام است و این شور توام با شعور حسینی در خیل عظیم عاشوراییان در روز اربعین حسینی خود بیانگر عشق و ارادت شیعیان و مسلمانان جهان به امام حسین‌(ع) است.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان‌ اینکه اربعین یک سفر زیارتی ساده نیست بلکه یک جریان تمدنی نوین است، تصریح کرد: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا مسئله اربعین را کم‌رنگ کنند و مسائل اخیر در عراق نیز کار دشمن برای تحت‌الشعاع قرار دادن آیین میلیونی اربعین بود.

مدیر اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان پیاده‌روی اربعین را نماد عزت، عظمت و وحدت اسلامی دانست و افزود: امروز اربعین از شعائر عظیم الهی است که باید از اختلاف‌های مذهبی به دور بماند و در این پیاده‌روی باشکوه، دو ملت ایران و عراق و دیگر ملت‌های آزادی‌خواه، پویایی خون سیدالشهدا (ع) و مکتب عاشورا را به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان اینکه پیاده‌‌روی اربعین ریشه تاریخی دارد و در طول تاریخ شیعیان به زیارت اربعین رفته‌اند، گفت: جابر ابن عبدالله انصاری، پایه‌گذار راهپیمایی اربعین است و ایشان به همراه چند تن دیگر، اولین گروهی بود که پس از شنیدن خبر شهادت امام حسین‌(ع) برای زیارت آن حضرت از مدینه به سوی کربلا حرکت کرد.

انتهای پیام
captcha