جهاد اسلامی: جنایت صبرا و شتیلا شاهد زنده تروریسم صهیونیستی است
کد خبر: 4086001
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

جهاد اسلامی: جنایت صبرا و شتیلا شاهد زنده تروریسم صهیونیستی است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه جنایت صبرا و شتیلا شاهد زنده ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: مقاومت فلسطین با ابزار ظلم و تجاوز صهیونیست‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، امروز جمعه با چهلمین سالروز جنایت صبرا و شتیلا مصادف شده است که در تاریخ ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۸۲ در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا در لبنان به وقوع پیوست.

«طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به این مناسبت تأکید کرد: جنایت صبرا و شتیلا شاهد زنده خوی تروریستی رژیم صهیونیستی است.

کشتارها، ویرانی‌ها، آوارگی‌ها و هولوکاستی را که دولت‌های پیاپی و ارتش رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین مرتکب شده‌اند، فجیع‌ترین در کل تاریخ بشریت است.

وی ادامه داد: این جنایات با گذر زمان فراموش و پاک نخواهد شد و عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی هر اندازه برای سازش با آن اشتیاق نشان دهند، نمی‌توانند این رژیم را از مجازات و حسابرسی در امان نگه دارند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان تأکید کرد: مقاومت ملت فلسطین تا دستیابی به آزادی به مسیر خود ادامه خواهد داد و با ابزار ظلم و تجاوز صهیونیست‌ها متوقف نخواهد شد.

گفتنی است که جنایت صبرا و شتیلا علیه ساکنان این دو اردوگاه به مدت ۳ روز طول کشید و در جریان آن شمار زیادی از ساکنان آنها اعم از مرد، زن، کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند. در آن زمان شمار شهدای این جنایت ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر از مجموع ۲۰ هزار ساکن اردوگاه‌های صبرا و شتیلا اعلام شد.

با وجود محکومیت‌های جهانی، هنوز جنایتکاران و عاملان این جنایت که دستور اجرای این کشتار را صادر کردند به دستگاه‌های قضائی تحویل داده نشده‌اند.

انتهای پیام
captcha