جامعةالمصطفی نمونه یک زن مسلمان و عفیف را به عالم ارائه می‌کند
کد خبر: 4087638
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
حجت‌الاسلام علی عباسی:

جامعةالمصطفی نمونه یک زن مسلمان و عفیف را به عالم ارائه می‌کند

حجت‌الاسلام علی عباسی گفت: جامعةالمصطفی به عنوان امتداد بین‌المللی حوزه علمیه تلاش کرده است نمونه عینی از یک زن مسلمان، دانشمند، فرهیخته و با عفاف و تقوا را به عالم ارائه کند.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز شنبه دوم مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی در سخنانی با اشاره به تاکید اسلام بر مسئله تعلیم و تربیت، اظهارکرد: در مکاتبی که ما می‌شناسیم، هیچ مکتبی به اندازه اسلام به مسئله علم، فضیلت تعلیم و تعلم، فضل عالمان و متعلمان نپرداخته است. با ملاحظه متون همه ادیان و مکاتب، هیچ آیینی به اندازه اسلام به مسئله علم‌آموزی توجه نداشته و همین مسئله، زمینه‌ساز رشد علمی و شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی گردیده است و مسلمانان، صد‌ها سال پرچمدار رشد علمی و تمدنی در جهان بوده‌اند.

وی ادامه داد: این دستاورد‌های علمی و تمدنی بیانگر ظرفیت درونی مکتب اسلام است که چنین تمدن بزرگی را ایجاد کرده و در متن این آیین، توجه به علم و فضل عالمان مورد تاکید بوده است. از نگاه اسلام، علم و ایمان به همراه هم موجب رفعت درجات انسان می‌گردد.

رئیس جامعةالمصطفی بهترین علم را علمی دانست که بتواند راه حقیقت را به انسان نشان داده و تصریح کرد: خشیت الهی که ناشی از علم به عظمت پروردگار است، زمانی در انسان پدید می‌آید که انسان به علم و قدرت بی‌پایان خداوند علم داشته باشد. شناخت اسرار تکوینی عالم و آیات آفاقی خدای متعال اگر با معرفت همراه باشد، همان تاثیر را دارد.

وی با اشاره به برخی آیات و روایات در تاکید به اهمیت و جایگاه علم، اظهار کرد: در روایات آمده است، خداوند اگر بخواهد به فردی خیر فراوان عطا فرماید، او را فقیه در دین و اهل یقین قرار می‌دهد. همچنین آمده است، کسی که برای خداوند بیاموزد، برای خدا عمل نماید و رسالت رساندن علم به دیگران را بر عهده گیرد، در باطن و حقیقت عالم، بزرگ شمرده خواهد شد.

عباسی افزود: در عالم ظاهری، افراد دارای مناصب و جایگاه‌هایی هستند که این مناصب قراردادی است و چیزی به وجود انسان اضافه نمی‌کند، اما با برداشتن این گام‌ها، در حقیقت باطنی و متن عالم که اعتباریات و قرارداد‌های ظاهری در آن دخالتی ندارد، انسان بزرگ شناخته خواهد شد.

وی شعار انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری را احیای تمدن بزرگ اسلامی خواند و تصریح کرد: احیای تمدن نوین اسلامی، تنها به ایران اختصاص ندارد و مربوط به همه مسلمانان بلکه همه بشریت است و آرمانی جهانی به شمار می‌آید. در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با نگاه به همین افق، گام‌های بزرگی در مسیر توسعه دانش و پیشرفت علمی کشور برداشته شده است که البته همه این دستاورد‌ها با وجود مشکلات و موانعی بود که جریان ماسونی_ صهیونی وابسته به تمدن مادی، در برابر انقلاب اسلامی قرار داد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به آسیب‌های فراوانی که تمدن مادی غرب، در کنار برخی منافع، برای بشریت به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تمدن مادی احساس کرد رقیب جدیدی برای خود پیدا کرده است و به اذعان اندیشمندان غربی، حیات جدیدی به زندگی در حال نابودی بشر، هدیه داده شد، بنابراین جریان ماسونی_ صهیونی که حلقه اصلی اداره تمدن مادی را در اختیار دارند، از روز نخست مقابله با انقلاب اسلامی را آغاز کردند. اما با وجود همه این تنگناها، دستاورد‌هایی بدست آمده است که نشان می‌دهد ادامه این مسیر به احیای تمدن نوین اسلامی خواهد انجامید.

وی به بیان برخی شاخص‌های رشد علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و کاهش چشمگیر نرخ بی سوادی، گسترش روز افزون جمعیت دارای تحصیلات عالی، حضور ده برابری بانوان در مراکز علمی و دانشگاهی و جایگاه قابل توجه سهم کشور در تولید جهانی علم را بیانگر پیشرفت‌های علمی کشور در بخش‌های مختلف عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی در تعارض با هیچ مذهب، دین، قومیت و ملیتی نیست، اظهار کرد: تمدن اسلامی، یک تمدن انسانی و مبتنی بر ارزش‌های جهانی است، زیرا عدالت خواهی، معنویت، استقلال خواهی و...، تنها به مسلمانان اختصاص ندارد. البته دستگاه ماسونی_ صهیونی تمام تلاش خود را برای انکار این پیشرفت‌ها به کار می‌بندد و در حالی که زمانی این پیشرفت‌ها را ساختگی می‌خواندند، امروز معترض به انتقال این پیشرفت‌ها به نقاط دیگر جهان توسط جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ارائه تصویری عقب مانده از کشور، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط اصلی برخورد تمدن اسلامی با تمدن غربی، مسئله زن و خانواده است. امروز بیشترین جفاکاران به حقوق زنان و خانواده، مدعی حمایت از حق زن هستند. در تمدن مادی، بیشترین ظلم به زن و خانواده روا داشته شد و نگاه ابزاری و کالای جنسی به زنان متداول گردید. این در حالی است که انقلاب اسلامی راه را برای حضور بانوان در مراکز و مجامع علمی گشود.

عباسی تصریح کرد: جامعةالمصطفی به عنوان امتداد بین‌المللی حوزه علمیه تلاش کرده است نمونه عینی از یک زن مسلمان، دانشمند، فرهیخته و با عفاف و تقوا را به عالم ارائه دهد. ما مشغول انجام یک کار تمدنی هستیم که البته تا رسیدن به نقطه نهایی فاصله زیادی داریم. امروز، هزاران بانوی فرهیخته و دانشمند در قم و شهر‌های مختلف ایران و جهان مشغول به تحصیل تا بالاترین مراتب علمی هستند و باید همه ما، با این نگاه تمدنی به رسالت خود آشنا شده و به الزامات آن عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha