اجرای مرحله مقدماتی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن نزاجا
کد خبر: 4089190
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

اجرای مرحله مقدماتی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن نزاجا

مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش در یگان‌های این نیرو در حال برگزاری است.

مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن نزاجامحمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب، گفت: مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش در یگان‌های نزاجا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مسابقات هم به مانند سال گذشته در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، مفاهیم قرآن و اذان براساس جزء 25 در دو سطح یک و دو برگزار می‌شود، اما از ویژگی‌های این دوره از مسابقات می‌توان به حضور شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم در رشته حفظ یک جزء اشاره کرد.

کشتگر با اشاره به اینکه متسابقان سایر رشته‌ها تنها می‌توانند در یک رشته شرکت کنند، بیان کرد: به دلیل اینکه دروازه ورود به حفظ، حفظ یک جزء قرآن است، تصمیم بر آن شد تا به منظور گسترش فرهنگ حفظ و تشویق متسابقان، شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم در رشته حفظ یک جزء و یا حفظ جزء 25 ثبت‌نام کنند.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا اضافه کرد: مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ستاد نیروی زمینی ارتش، روز گذشته، 9 مهرماه با قضاوت داوران داخلی ارتش برگزار شد.

وی با اشاره به راهیابی برگزیدگان مرحله مقدماتی برابر سهمیه به یگان‌ها(از هر یگان، دو نفر از هر رشته) به مرحله منطقه‌ای ادامه داد: مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات به میزبانی هشت منطقه چون تهران، شاهرود، کرمان، اصفهان، همدان، بروجرد، زنجان و ارومیه در اوایل آبا‌ن‌ماه برگزار خواهد شد.

کشتگر افزود: مرحله سراسری مسابقات قرآن نزاجا و مرحله نهایی مسابقات قرآن آجا در دی‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین میزبانی مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان دانشگاه‌های افسری آجا امسال به میزبانی نیروی زمینی ارتش در تهران برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری نشست شورای عالی قرآن نیروی زمینی در سطح ستاد این نیرو خبر داد و گفت: این شورا حدود دو سالی است که در نیروی زمینی به منظور تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم قرآنی تشکیل می‌شود. این شورا فردا، 11 مهرماه با حضور معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و مسئولان و دست‌اندرکاران مطرح به منظور بررسی و هماهنگی بیشتر و بهتر نحوه برگزاری مسابقات منطقه‌ای، سراسری نزاجا و همچنین میزبانی نیروی زمینی از چهل و پنجمین دوره مسابقات آجا، تشکیل جلسه می‌دهد.  

انتهای پیام
captcha