وقف؛ عامل مهم فقرزدایی و تربیت انسان
کد خبر: 4089291
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

وقف؛ عامل مهم فقرزدایی و تربیت انسان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: وقف، نشانه علاقه گذشتگان به آیندگان و عامل فقرزدایی محسوب می‌شود و از این طریق اغنیا می‌توانند فقرا را دریابند.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۰ مهرماه در همایش یاوران وقف بیرجند اظهار کرد: واقف همیشه زنده است و این موضوع مبنای روایی دارد.

وی با بیان اینکه انسان هنگامی که از دنیا می‌رود سه امر از جمله صدقه جاریه، علمی که دیگران نفع می‌برند و فرزند صالح باقی می‌ماند که حساب ماندگاری برای اعمالش می‌شود، افزود: خادمین وقف هم اگر مالی را وقف نکرده باشند باز هم واقف هستند چرا که عمر خود را در راستای وقف، وقف کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقف یک صدقه جاریه و چشمه طهور و همیشه جاری است و تا قیام قیامت برای انسان باقی می‌ماند.

رضایی با اشاره به اینکه برای تاابد زنده ماندن باید هزینه کنیم، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم تا ابد زنده بمانیم که یک صدقه جاریه از ما باقی بماند و هر کسی از آن استفاده کند اجرش نصیب ما می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه وقف، پیام قولی و عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است، افزود: پیامبر اسلام(ص) خود واقف بودند و حضرت علی (ع) در بین سایر ائمه اطهار (ع) بیشترین وقف را دارند.

وی بیان کرد: افرادی که استطاعت دارند به وقف توجه کنند و بیشتر ضرورت دارد که خود واقف باشیم نه اینکه در انتظار وقف ورثه برای ما بنشینیم و خود باید کاری برای خودمان انجام دهیم تا بعد از قطع نفس، اجرمان قطع نشود.

رضایی با بیان اینکه یکی از اسامی روز قیامت «یوم الحسره» است، ادامه داد: در این روز همه انسان‌ها حسرت می‌خوردند و وقف یکی از موضوعاتی است که از حسرت انسان در این روز می کاهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص آثار وقف گفت: وقف دانشگاهی برای تربیت انسان است و این گونه است که به ظاهر مالی از دستمان خارج می‌شود‌، اما در ابعاد مختلف زندگی این مال اثرگذار است.

وی اظهار کرد: وقف نشانه علاقه گذشتگان به آیندگان است و عامل فقرزدایی محسوب می‌شود و از این طریق اغنیا می‌توانند فقرا را دریابند.

انتهای پیام
captcha