باز تحمیل برنامه‌های درسی رژیم اشغالگر برای دانش‌آموزان فلسطینی
کد خبر: 4089474
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

باز تحمیل برنامه‌های درسی رژیم اشغالگر برای دانش‌آموزان فلسطینی

رژیم صهیونیستی با ارسال ابلاغیه‌هایی به مدارس قدس بار دیگر بر موضع خود در تحمیل برنامه‌های درسی منطبق با سیاست‌های آن برای یهودی‌سازی قدس و نابودی هویت ملی فلسطین تأکید کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم،  بازرس معارف در آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در نامه‌های جداگانه به مدیریت مدارس شهر قدس تأکید کرده که موظفند همان برنامه درسی تحریف شده‌ای را که از دو ماه پیش به این مدارس تحمیل کرده‌اند اجرایی کنند.

وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی دو ماه پیش مجوز فعالیت دائم شش مدرسه در شهر قدس را برای مدت یک سال لغو کرده و بهانه آورده است که در کتاب درسی این مدارس علیه رژیم اشغالگر و ارتش آن مطالب تحریک‌آمیز وجود دارد.

این شش مدرسه شامل مدرسه الابراهیمیه در محله الصوانه قدس اشغالی و مدارس ایمان با همه شعبه‌های آن در بیت حنینا در قدس می‌شود.

وزارت آموزش رژیم صهیونیستی بازگشت مجوز فعالیت دائم این مدارس را منوط به اصلاح برنامه آموزشی آنها کرده است.

برنامه آموزشی مدون توسط رژیم صهیونیستی که به مدارس دولتی و خصوصی قدس تحمیل شده شامل افزوده شدن دروس مختلفی در تمجید از رژیم صهیونیستی و همچنین حذف درس‌ها و صفحاتی از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است.

بیشتر مدارس قدس اشغالی از جمله مدارس وابسته به شهرداری اسرائیل، از صبح امروز، 11 مهر در اعتراض به تحمیل برنامه درسی اشغالگران به دانش‌آموزان به طور کامل اعتصاب کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۸ مبلغ ۷۰۰ میلیون شکِل را یرای یهودی‌سازی تحصیل در قدس هزینه کرده است.

در حال حاضر چهار نوع مدرسه در قدس اشغالی وجود دارد که سه نوع آنها وابسته به وزارت آموزش و پرورش فلسطین بوده و در آنها برنامه آموزشی فلسطین تدریس می‌شود و تعدادشان ۱۳۵ مدرسه است و نوع چهارم وابسته به شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس بوده و شامل ۸۵ مدرسه است که یا از سال ۱۹۶۷ به کنترل این رژیم درآمده‌اند یا اینکه به تازگی تأسیس شده‌اند.

انتهای پیام
captcha