عالم دینی و قرآنی الازهر درگذشت
کد خبر: 4089837
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

عالم دینی و قرآنی الازهر درگذشت

شیخ اسامه عبدالعظیم، استاد دانشگاه الازهر که به ایجاد نظام آموزشی مبتنی بر عشق به قرآن کریم و حفظ آیات کتاب خدا تأکید داشت، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، هزاران مصری در تشییع پیکر شیخ اسامه عبدالعظیم، رئیس سابق گروه الهیات و استاد تمام وقت فقه در دانشکده معارف اسلامی دانشگاه الازهر  شرکت کردند.

این مراسم که از مسجد المواصله در منطقه الاباجیه جنوب قاهره و با حضور مردم و شخصیت‌ها از استان‌های مختلف مصر برای وداع با این چهره دینی آغاز شد، واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

این دانشمند الازهری رو دوشنبه گذشته، 11 مهرماه درگذشت و علما و شیوخ الازهر و دیگر شخصیت‌ها از داخل و خارج این کشور با ارسال و انتشار پیام‌های تسلیت او را از بزرگ‌ترین و متعهدترین مبلغان به سنت نبوی توصیف کردند.

محمد الصغیر، وزیر سابق اوقاف مصر و مشاور وزیر اوقاف فعلی این کشور در گفت وگو با الجزیره گفت: شیخ اسامه عبدالعظیم مکتب آموزشی دینی خود را در خارج از الازهر داشت، واعظ، مربی و استاد دانشگاه بود و ما را دعوت کرده بود که به مسجد او در منطقه امام شافعی بپیوندیم.

وی افزود: شیخ به داشتن یک نظام آموزشی مبتنی بر حب قرآن مشهور و معتقد بود حفظ قرآن از وظایف مسلمانان است و در آموزش علم و دانش و زهد در دنیا، نمونه بود.

اساتید و مبلغان مصری با انتشار توئیت‌هایی در شبکه های اجتماعی او را عابد، زاهد، عالم و معتکف در محراب مسجد و متضرع به درگاه الهی توصیف کردند.

حاکم المطیری، دبیرکل کنفرانس امت کویت نیز در فیس بوک با اشاره به اینکه شیخ عبدالعظیم در سال 1987 در دانشکده الهیات کویت هم تدریس کرده بود، گفت: هر کسی او را می‌دید دوستش می‌داشت و برایش احترام زیادی قائل بود، او دانشجویانش را به حفظ قرآن و عنایت به قرآن تشویق می‌کرد.

شیخ اسامه عبدالعظیم، متولد 1948 بود و در سن 74 سالگی درگذشت.علت فوت او هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

وی دکترای اصول فقه از دانشکده الهیات الازهر داشت و پس از اتمام تحصیلات خود در این رشته به دانشکده فنی دانشگاه الازهر پیوست و در سال 1976 مدرک لیسانس مهندسی مکانیک گرفت.

انتهای پیام
captcha