از یورش به مسجدالاقصی تا رونمایی از زمین سفارت انگلیس + فیلم
کد خبر: 4089845
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
تحولات فلسطین/

از یورش به مسجدالاقصی تا رونمایی از زمین سفارت انگلیس + فیلم

یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، محاصره قدس توسط نظامیان صهیونیست، اعتصاب غذای 30 اسیر فلسطینی، تبریک کمیته‌های مقاومت برای عملیات مقاومتی قدس، محکومیت اظهارات صهیونیستی نخست‌وزیر انگلیس و رونمایی از زمین محل سفارت جدید انگلیس در غرب قدس از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، تازه‌ترین تحولات و اخبار مربوط به سرزمین‌های فلسطینی بدین شرح است:

هجوم تحریک آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

صدها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز در حالی که لباس‌هایی موسوم به لباس توراتی بر تن داشتند، تحت حفاظت شدید نظامیان اشغالگر به داخل صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس در این باره اعلام کرد: صدها شهرک‌نشین صهیونیست با لباس توراتی در گروه‌های 40 نفره از سمت باب المغاربه وارد صحن‌های مسجد الاقصی شده و پس از گشت‌زنی‌های تحریک‌آمیز خود مشغول انجام آداب تلمودی در آنجا شدند و به سخنان راهنمای خود درباره مجسمه خیالی هیکل در زیر مسجد الاقصی گوش دادند.

واحدی ویژه از نظامیان اشغالگر هم قبل از ورود شهرک‌نشینان صهیونیست با حمله به مصلای القبلی مسجدالاقصی، نمازگزاران و نگهبانان آنجا را محاصره کردند تا شرایط یورش امن شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد را فراهم کنند.

عناصر پلیس اشغالگر هم به تعدادی از معتکفان در صحن‌های مسجد الاقصی یورش آوردند و با ضرب و شتم تلاش کردند آنها را از مسیر عبور شهرک‌نشینان دور کنند و در این بین تعدادی را هم بازداشت کردند؛ اما معتکفان با سردادن شعار و اقامه نماز در صحن‌های مسجد به یورش صهیونیست‌ها پاسخ دادند.

گروه‌های افراطی صهیونیست به مناسبت عید موسوم به غفران برای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست از دیروز سه شنبه فراخوان داده‌اند.

محاصره قدس

رژیم صهیونیستی به مناسبت عید ادعایی خود، شب گذشته هم شهر قدس را به محاصره خود درآورد و بیشتر خیابان‌ها را مسدود و محله‌ها را هم با استقرار نظامیان خود به پادگان نظامی تبدیل کرد که موجب محدودیت در رفت و آمد فلسطینی‌ها و ترافیک شدید در مناطق متعدد قدس شد.

از محاصره قدس و یورش به مسجد الاقصی تا ادامه مقاومت فلسطینیان/آماده

محله‌های الشیخ جراح و المصراره هم که به محله باب العامود در نزدیکی مسجدالاقصی منتهی می‌شود، از بیم اعتراض فلسطینیان محاصره شده است.

صحن‌های مسجدالاقصی عصر دیروز هم شاهد تعرض وقیحانه و وهن‌آلود شهرک‌نشینان صهیونیستی بود که با ورود به صحن‌ها مشغول رقص و پخش موسیقی در برابر قبة الصخره شدند.

همزمان با هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست، سمحا روتمن، عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) هم در جوار دیوار شرقی مسجد الاقصی سنت جعلی دمیدن در شیپور را انجام داد.

گروه‌های افراطی، شهرک‌نشینان صهیونیست را به شیپور زدن جمعی در مسجدالاقصی به مناسبت آغاز سال نو عبری دعوت کرده‌اند.

رونمایی از زمین سفارت انگلیس در قدس

هم زمان با افزایش اعتراض‌ها علیه تصمیم جنجالی نخست‌وزیر انگلیس برای انتقال سفارخانه این کشور از تل‌آویو به قدس، لابی رژیم صهیونیستی از زمین متعلق به انگلیس در غرب قدس پرده‌ برداشت که به عنوان محل سفارت جدید انگلیس در نظر گرفته شده است.

گروه موسوم به «محافظه‌کاران دوستدار اسرائیل» گفته که این موضوع را برای نمایندگان طرفدار اسرائیل در پارلمان انگلیس تشریح کرده است.

به گفته این گروه، انتقال سفارت انگلیس از محل فعلی آن در تل‌آویو به قدس یک اقدام اصولی است که بر مبنای واقعیت صورت می‌گیرد و قابل درک است که دولت بریتانیا از قبل مالک زمینی در غرب قدس است تا سفارتی در آنجا ساخته شود.

به این ترتیب انتظار می‌رود که به محض موافقت با اجرای طرح دولت، زمان زیادی برای نقل مکان به محل جدید نخواهد برد.

اعتصاب غذای 30 اسیر فلسطینی

30 اسیر فلسطینی که در بازداشت اداری رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، از یازده روز پیش در اعتراض به بازداشت بدون تفهیم اتهام خود اعتصاب غذا کردند.

این اسرا که از اعضا و طرفداران جبهه خلق برای آزادی فلسطین هستند، تأکید کردند تا زمانی که حکم آزادی آنها صادر نشود به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند.

از محاصره قدس و یورش به مسجد الاقصی تا ادامه مقاومت فلسطینیان/آماده

یک نهاد در داخل سرزمین‌های اشغالی هم هفته گذشته اعتراف کرد که 800 اسیر فلسطینی در بازداشت اداری رژیم صهیونیستی هستند.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم شب گذشته عملیات مقاومتی در نزدیکی سلواد در قدس اشغالی را تبریک گفته و آن را تداوم پاسخ به تجاوز و تروریسم نظام‌مند رژیم صهیونیستی در حق مسجدالاقصی و فرزندان بی پناه فلسطین توصیف کردند.

در بیانیه این کمیته‌ها آمده است: عملیات سلواد مؤید این است که ما در برابر مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیست و شهرک‌نشینان آن هستیم که عنوان آن درگیری همه جانبه و مستمر در هر وجب از اراضی اشغالی است.

کمیته‌های مقاومت فلسطین تأکید کرد: دستان ما روی ماشه است و به عملیات‌های بیشتر برای ضربه‌زدن به دشمن دعوت می‌کنیم و همه ادوات مقاومت را تا نابودی رژیم اشغالگر و بیرون‌کردن آن از خاک پاک فلسطین به کار می‌گیریم.

از محاصره قدس و یورش به مسجد الاقصی تا ادامه مقاومت فلسطینیان/آماده

یک نظامی صهیونیست عصر دیروز در عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک عوفرا در شمال شرق رام الله زخمی شد.

حماس: اظهارات تراس ننگی برای بشریت است

سامی ابوزهری، از مقامات ارشد حماس هم در واکنش به اظهارات لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس که خود را حامی شدید صهیونیسم خوانده بود، گفت: اظهارات لیز تراس در خصوص حمایت از صهیونیسم به معنای ایستادن در صف رژیم صهیونیستی و تجاوزات علیه ملت فلسطین است.

وی افزود: چنین سخنانی در ادامه جنایت انگلیس علیه مسئله ملی فلسطین است که قبل از ۱۰۰ سال پیش با اعلامیه بالفور آغاز شد و چنین افرادی بر قتل کودکان بی‌گناه سرپوش می‌گذارند و ننگی برای بشریت هستند.

برگزاری رژه در نوار غزه

همزمان با سی و پنجمین سالروز تأسیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین، استان‌های الوسطی و خانیونس در نوار غزه روز گذشته شاهد رژه باشکوه  گروه سرایا القدس، شاخه نظامی این جنبش بود.

از محاصره قدس و یورش به مسجد الاقصی تا ادامه مقاومت فلسطینیان/آماده

در این رژه، سلاح‌های سبک و سنگین جهاد اسلامی به نمایش گذاشته شد که با استقبال گسترده اهالی غزه همراه بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha