بازگشت مسابقات بین‌المللی قرآن به سالن اجلاس سران + صوت
کد خبر: 4094208
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

بازگشت مسابقات بین‌المللی قرآن به سالن اجلاس سران + صوت

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اعلام خبر بازگشت مسابقات بین‌المللی قرآن به سالن اجلاس سران، به تبیین دلایل این انتخاب از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت.

مسابقات قرآنحمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به بازگشت مسابقات بین‌المللی قرآن به سالن اجلاس سران گفت: شاید رفتن مسابقات به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در ابتدا به این نیت بود که شاهد یک رقابت باشکوه و در خور شأن و نام قرآن و یک مجلس قرآنی باشیم. معمولاً گزینه‌های مختلفی از سوی ستاد برگزاری مسابقات برای میزبانی بررسی می‌شود به طوری که اگر هم‌اینک هم جایی با کیفیت‌تر و مطلوب‌تر از این سالن پیدا می‌شد، مطمئن باشید گزینه اول ما آن سالن ‌بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در مورد دلایل بازگشت دوباره مسابقات به سالن اجلاس تصریح کرد: با توجه به بزرگی و اعتبار مسابقات جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مهمانانی که از کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و ... داریم، نظام جمهوری اسلامی با برگزاری مسابقات در سالن اجلاس نشان خواهد داد که بهترین امکانات در خدمت قرآن است و قرآن اولویت اول جامعه ایران اسلامی است.

مجیدی‌مهر یکی دیگر از مسائلی که باعث شد تا این مرکز به عنوان محل برگزاری مسابقات بین‌المللی انتخاب شود، زیرساخت‌های فنی آن برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از نشست‌های مطرح و بزرگ به ویژه در حوزه سران قوا و ریاست جمهوری در این سالن برگزار می‌شود، عملاً به لحاظ زیرساخت‌ و امکانات اعم از پارکینگ، برق سالن و سایر امکانات جانبی یک سالن استاندارد با تمام زیرساخت‌های فنی مورد نیاز است.

وی سومین دلیل برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی قرآن را عوامل و مدیران سالن اجلاس معرفی کرد و گفت: مجموعه اداره‌کننده این سالن افراد با تجربه‌ای هستند، همین به ما کمک می‌کند تا در حین اجرا بازوان مشاوره‌ای داشته باشیم. آن چیزی که ما برخی موارد شاهد آن هستیم این است که گاهی یک رویداد در سالنی برگزار می‌شود که وقتی با چالش مواجه می‌شویم و مشکلی ایجاد می‌شود همکاری از سوی مدیران مجموعه اندک است، اما در مورد سالن اجلاس و مدیران این سالن، وضعیت اینگونه نیست.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث سالن اجلاس سران و کاربرد آن برای مهمانان خارجی بوده است، این موضوع عملاً با محتوای بین‌المللی ما همخوان است و این هم‌خوانی چه به لحاظ سیستم ترجمه همزمان، چه به لحاظ محل استقرار شرکت‌کنندگان که باید امکانات خاصی در حین اجرا در اختیارشان قرار داده شود و موارد دیگر نیازهای ما را برطرف می‌کند.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با تأکید بر اینکه‌ از زمان استقرار در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مطالبه بسیاری از فعالان قرآنی برگزاری مسابقات در سالن اجلاس بوده است، گفت: یکی از مطالبات فعالان قرآنی این بوده است که مسابقات به شکوه گذشته برسد، ‌طبیعتاً بخشی از این شکوه از طریق برگزاری مسابقات در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به دست می‌آید. از طرفی به لحاظ زیرساخت‌های امنیتی هم سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برای حضور مردم و حضور مسئولان بسیار مطلوب‌تر است و این موضوع در سنوات گذشته هم به اثبات رسیده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این موضوع که هیچ شکی در مناسب بودن این سالن برای میزبانی از مسابقات وجود ندارد، اما بسیاری می‌گویند، هزینه‌های برگزاری در سالن اجلاس سران بالا هست، گفت: نکته‌ای که اشاره می‌کنید، نکته درستی است. این سالن وابسته به مجموعه ریاست جمهوری است و معمولاً در طول این سال‌ها همکاری بسیار خوبی با مجموعه سازمان اوقاف داشته‌اند. خود دولت هم نگاه بسیار خوبی نسبت به مجموعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه مسابقات قرآن دارد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: سالن اجلاس سران برای میزبانی از این مسابقات، هزینه به مراتب کمتری از دیگر مراسم‌ که میزبانی می‌کند،‌ دریافت خواهد کرد. هزینه‌ای که ما برای میزبانی این سالن پرداخت می‌کنیم به مراتب کمتر از هزینه‌ سالن‌های باکیفیت پایین‌تر است.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه سالن اجلاس سران به لحاظ داشتن بسیاری از امکانات بسیار به‌صرفه‌تر از دیگر سالن‌ها خواهد بود، گفت:‌ شاید سالن‌های دیگری باشند که بشود با هزینه کمتر انتخاب کرد، اما هزینه‌های بسیاری برای تجهیز آن سالن لازم خواهد بود. در سالن اجلاس سران همه زیرساخت‌ها فراهم است و در این موضوع مشکلی نداریم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: سالن اجلاس سران به عنوان یک برند در حوزه مسابقات در بخش بین‌الملل هم تثبیت شده است و حتی برخی از شرکت‌کنندگان خارجی همیشه از این سالن و برگزاری مسابقات در این سالن سؤال می‌پرسند. این نشان می‌دهد انتخاب سالن اجلاس به عنوان محل برگزاری انتخاب درستی بوده و توانسته‌ایم عظمت مسابقات را از این طریق به شرکت‌کنندگان برسانیم.

وی در پایان اظهار کرد: شعار ما در مسابقات قرآن هزینه بهینه و مدیریت در هزینه‌هاست و به نظر می‌رسد بتوانیم در این دوره شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم و در بسیاری از حوزه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

کد
انتهای پیام
captcha