میزبانی خوزستان از ۵۰۰ چهره قرآنی کشور
کد خبر: 4095851
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
مجیدی‌مهر خبر داد:

میزبانی خوزستان از ۵۰۰ چهره قرآنی کشور

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از میزبانی خوزستان از برگزیدگان رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء در دو بخش آقایان و بانوان خبر داد و گفت: ۵۰۰ شرکت‌کننده و داور در مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن حضور خواهند داشت.

حمید مجیدی مهربه گزارش ایکنا از خوزستان حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، نهم آبان در جلسه هماهنگی مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم که در خوزستان برگزار شد گفت: در آیات و روایات بسیاری توصیه شده است که در هنگامه فتنه‌ها و سختی‌ها پناهگاه اصلی و نهایی قرآن است. در فتنه‌های اخیر یکی از نکاتی که قلب همه را به درد آورد، توهین به مقدسات بود که با شهادت مردم مظلوم و زائران حضرت احمد بن موسی(ع) عمیق‌تر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اهمیت این رویداد قرآنی امسال بیش از سال‌های گذشته است، گفت: دشمن به دنبال ضربه به قرآن و اسلام است. ما در این حوزه چه کرده‌ایم؟ آیا با دادن بیانیه و گفتن حرف‌های تکراری می‌توان با دشمن مبارزه کرد؟ باید از بیانیه عبور کنیم و وارد صحنه عملیاتی در جامعه شویم. برخورد با جریان‌های ضد امنیتی برعهده دستگاه‌های مربوطه است، اما چه کسی باید با جنگ نرم مقابله کند؟ موضوع، موضوع بسیار مهمی است. هر یک از ما به سهم خود این وظیفه را برعهده داریم و اگر نتوانیم مهندسی دقیق داشته باشیم پیروز نخواهیم شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه اندیشکده‌های غربی کاری جز جنگ نرم با ما ندارند و به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم هستند، گفت: اتاق فکر آنان با حضور افراد برجسته و اثرگذار سیاسی و فرهنگی برگزار می‌شود. آیا در اتاق فکر جنگ نرم ما، عالی‌ترین مقام‌ها حضور دارند؟ یقیناً پاسخ منفی است یا حداقل پاسخ مثبت محکمی نیست. باید عالی‌ترین مقامات کشور در سطح استان‌ها پای کار بیایند و در حوزه فرهنگی تدبیری بیاندیشند.

مجیدی‌مهر ادامه داد: این رویداد قرآنی، مسابقات اوقاف نیست، بلکه مسابقات نظام جمهوری اسلامی است که امروز به عنوان یک ابزار محکم در مقابل جریان‌های ضدفرهنگی و دینی روی آن حساب می‌کنیم. امروز سازمان اوقاف صرفاً افتخار هدایت این مسابقات را دارد.

وی درباره حوزه موقوفات قرآنی گفت: سازمان اوقاف، سازمان ضعیفی نیست و در اربعین امسال یکی از اثرگذارترین دستگاه‌های اجرایی کشور، اوقاف بود که در محورهای مختلف مشغول فعالیت بود. در حوزه موقوفات قرآنی خوب عمل نکردیم و نتوانستیم مردم را به این سمت سوق دهیم. تنها 1.9 درصد از کل موقوفات کشور، قرآنی هستند که 65 درصد آن‌ها قید زمان و مکان دارند.

مجیدی‌مهر درباره میزبانی خوزستان در مرحله کشوری مسابقات امسال اظهار کرد: خوزستان در دهه سوم دی‌ماه امسال میزبان برگزیدگان رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء در دو بخش آقایان و بانوان خواهد بود. این مسابقات به صورت زنده از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد. مسابقات بانوان در مجموعه گیت بوستان و مسابقات آقایان در سالن اجتماعات شرکت ملی نفت خواهد بود. در این مسابقات شما میزبان حدود 400 تا 500 متسابق و داور قرآنی از سراسر کشور خواهید بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه خوزستان قطب قرآن کشور است، افزود: بسیاری از قاریان خوش‌خوان کشور ما از خوزستان هستند. 

مجیدی‌مهر با اشاره به هزینه برگزاری این رویداد ملی در خوزستان گفت: برآورد ما از هزینه مسابقات کشوری در استان خوزستان در حدود 10 تا 12 میلیارد تومان است که با مشارکت شرکت‌ها و دستگاه‌های استان تأمین خواهد شد. در حاشیه برگزاری مسابقات، برگزاری 100 محفل انس با قرآن با حضور برگزیدگان قرآنی کشور در کل استان پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در پایان گفت: افتتاحیه مسابقات بین‌المللی نیز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با سخنرانی رئیس‌جمهور و اختتامیه نیز با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار می‌شود و حسن ختام این مسابقات نیز دیدار با رهبر انقلاب است. 

انتهای پیام
captcha