بنیاد ملی نخبگان مرکز تامین نیروی انسانی برای حل مسائل کشور است
کد خبر: 4099161
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
رئیس بنیاد نخبگان استان تهران:

بنیاد ملی نخبگان مرکز تامین نیروی انسانی برای حل مسائل کشور است

حمید نادران طحان، رئیس بنیاد استان تهران گفت: بنیاد ملی نخبگان قصد دارد که مرکز تامین نیروی انسانی نخبه برای حل مسائل کشور باشد. در همین راستا طرح‌های مشخصی دارد. این طرح‌ها قابلیت دارد که طی همکاری مشترک با سازمان پژوهش‌ها اجرا شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از بنیاد ملی نخبگان، آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق 1404، قوانین و برنامه‌های توسعه اقتصادی- اجتماعی، گسترش و تقویت تعاملات پژوهشی و اجرایی کشور و پیشتازی اقتصاد دانش بنیان به عنوان رکن اساسی در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» با حضور ناصر باقری‌مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و حسن زمانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این سازمان برگزار شد.

حمید نادران طحان، رئیس بنیاد استان تهران نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: بنیاد ملی نخبگان، قصد دارد که مرکز تامین نیروی انسانی نخبه برای حل مسائل کشور باشد. در همین راستا طرح‌های مشخصی دارد. این طرح‌ها قابلیت دارد که طی همکاری مشترک با سازمان پژوهش‌ها اجرا شود، همچون طرح احمدی روشن. سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی نیز در این طرح 43 مسئله پشتیبانی شده و 25 پرپوزال ارائه کرده است.

وی افزود: طرح احمدی روشن در حال گذراندن مراحل پایانی داوری است. با توجه به اینکه تعداد طرح‌ها در برخی استان‌ها کمتر بود، زودتر به اتمام رسید، اما چون تعداد طرح‌ها در استان طرح به نسبت سایر استان‌ها بیشتر بود، فرآیند داوری آن هم کمی طول کشید که این فرآیند درحال انجام است. پس از آن طرح‌های پذیرفته شده اعلام شده و دانشجویان ثبت نام می‌کنند. در ادامه تیم‌ها تشکیل شده و فرآیند اجرایی رویداد آغاز می‌شود. پس از اتمام مرحله داوری در استان تهران که در مدت یک یا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد، انعقاد قرارداد و تشکیل تیم‌ها انجام می‌شود.

به گفته نادران، در قالب طرح‌های موجود، همکاری‌ها به صورت سریع قابل انجام است؛ اما درخصوص سازمان‌هایی که طرح مشخصی دارند و یا می‌خواهند قالب جدیدی را برای همکاری تعریف کنند، بنیاد ملی نخبگان این قابلیت را دارد که طرح‌هایی را در قالب این تفاهم نامه‌ها به صورت اختصاصی تعریف کند که از ظرفیت سازمان و ظرفیت نخبگانی کشور به خوبی استفاده شود.

رئیس بنیاد استان تهران همچنین اشاره کرد: طرح‌های دیگری چون طرح بهشتی برای اساتید، طرح رویدادهای رقابتی مسئله محور، طرح شهید بابایی برای حل مسائل مهم کشور و شناسایی گروه‌های حل مسئله، طرح شهید صیاد شیرازی برای سرباز نخبه و ... در بنیاد اجرا می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر سه بند از این تفاهم‌نامه درحال اجراشدن است که امیدواریم دیگر بندها نیز به سرعت اجرایی شود تا سازمان پژوهش‌ها، بنیاد ملی نخبگان و جامعه نخبگانی کشور از آن منتفع شوند.

انتهای پیام
captcha