پشت‌میزنشینی در حوزه قرآن معنایی ندارد
کد خبر: 4101338
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
مجیدی‌مهر:

پشت‌میزنشینی در حوزه قرآن معنایی ندارد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با تأکید بر تقویت جایگاه جامعه قرآنی، گفت: تحقق اهداف قرآنی در جامعه، نیازمند تقویت جایگاه قرآنیان است چراکه در این حوزه پشت‌میزنشینی معنایی ندارد.

مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات نغمات دینی قرآن کریم جمهوری اسلامی،‌ امروز، 30 آبان در اداره اوقاف قزوین با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

مجیدی‌مهر در  این مراسم با اشاره به میزبانی قزوین در مسابقات کشوری نغمات دینی، گفت: قزوین دارای قاریان برجسته ملی و بین‌المللی در حوزه قرآنی است و در حال حاضر حداقل ۱۰ گروه برجسته «تواشیح» در این استان فعال هستند.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه ستاد مسابقات در استان قزوین راه‌اندازی شده انتظار می‌رود جامعه قرآنی فعال و مؤثر باشند تا به هدف مطلوب در این حوزه برسیم؛ ضمن اینکه جایگاه جامعه قرآنی باید تقویت شود، چراکه این حوزه برای تحقق اهداف نیازمند توجه است. همچنین لازم است که جامعه قرآنی برای کمک و رشد هیئت‌های قرآنی لبیک بگویند زیرا در حوزه قرآن پشت‌میزنشینی معنایی ندارد.

وی تأکید کرد: امروزه در برخی محافل شرکت می‌کنیم که تلاوت‌ قرآن، آن‌گونه که شایسته است، دل‌نشین نیست درحالی‌که تلاوت باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب و شنونده شور قرآنی را درک کند. جامعه قرآنی باید پیام‌رسان فعالیت‌های قرآنی در بین آحاد مردم باشد ولی متأسفانه برای استفاده از این ظرفیت غفلت شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: رسول خدا به اخلاق خوش و امین بودن در بین مردم معروف بودند و ما امروز باید به عملکرد خود نگاه کنیم که آیا توانسته‌ایم در حوزه قرآنی این‌گونه عمل کنیم. مسابقات قرآنی یکی از بسترهای انس با قرآن و سوق دادن افراد به فضای سالم اخلاقی است زیرا اگر تدبر درآیات قرآنی انجام شود قطعاً اخلاق حسنه و عملکرد درست در جامعه نهادینه خواهد شد.

وی افزود: اذان، دعاخوانی و مناجات و تواشیح محور مسابقات نغمات دینی و قرآنی است و تواشیح به‌ تنهایی می‌تواند بیانگر موضوعات اجتماعی باشد و شعار استکبارستیزی را با صدای قوی مطرح ‌کند. در این دوره از مسابقات ۸۰۰ نفر از بانوان در رشته دعاخوانی شرکت کردند که در نهایت ۱۹ نفر از ۱۶ استان به مسابقات کشوری راه یافتند، همچنین در رشته همخوانی، ۱۱ گروه از بانوان در این مسابقات شرکت دارند.

مجیدی‌مهر بیان کرد: در رشته اذان از مجموع بیش از ۲ هزار نفر شرکت‌کننده ۱۹ نفر، در بخش دعاخوانی از یک هزار و ۷۰۰ نفر شرکت‌کننده ۲۲ نفر و در بین گروه‌های مدیحه‌سرایی ۱۹ گروه به مرحله نهایی راه‌یافته‌اند.

وی در پایان گفت: قرعه‌کشی به‌صورت الکترونیکی و در فاصله ۲۰ روز مانده به مسابقات برای اولین بار انجام شد تا زمان ارائه برنامه شرکت‌کننده مشخص شود. همچنین ۲۳۹ نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله نهایی مسابقات ملی نغمات دینی راه‌یافته‌اند که ۸۵ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha