انتخاب رئیس‌جمهور لبنان درگرو اجماع فراکسیون‌های مختلف است
کد خبر: 4102379
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
شیخ نعیم قاسم:

انتخاب رئیس‌جمهور لبنان درگرو اجماع فراکسیون‌های مختلف است

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به اهمیت کلیدی انتخاب رئیس‌جمهور در بهبود اقتصاد این کشور، انتخاب رئیس‌جمهور لبنان را درگرو اجماع فراکسیون‌های مختلف پارلمان لبنان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: بهبود اوضاع اقتصادی این کشور در گرو انتخاب رئیس‌جمهور است.

وی افزود: اگر رئیس‌جمهور انتخاب نشود، نمی‌توان اوضاع اقتصادی و اجتماعی را تغییر داد و برنامه بهبود اوضاع در این کشور را پیاده کرد زیرا برای آغاز اصلاحات و همچنین نجات کشور انتخاب رئیس‌جمهور الزامی است.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: تمام فراکسیون‌ها مسئول انتخاب رئیس‌جمهور هستند و هیچ‌کس این مسئولیت را تنها برگردن حزب‌الله نمی‌داند.

معاون جنبش حزب‌الله لبنان عنوان کرد که ما تعداد مشخصی در پارلمان داریم و به همین اندازه در انتخاب رئیس‌جمهور تأثیر می‌گذاریم، فراکسیون‌های دیگر نیز به اندازه تعداد خودشان تأثیرگذار هستند.

وی افزود: معلوم شد که هیچ اکثریتی در هیچ‌یک از جناح‌های سیاسی وجود ندارد و کسانی که ادعا می‌کردند ۶۷ نماینده دارند، متوهم بودند و توهم این را داشتند که خودشان و گزینه‌هایشان نزد نمایندگان جدید و مستقل مقبولیت دارد.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: هیچ فراکسیونی توان پایان دادن به این مصالح را ندارد و ما خواستار ایجاد توافق میان کسانی شدیم که با هم اختلاف‌نظر دارند.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: دادن رأی سفید به معنای نرسیدن به حد نصاب است و اسامی برخی کاندیداها که مطرح شد مانع رسیدن به توافق می‌شوند و خودشان هم می‌دانند که این افراد پیروز نخواهند شد و پروژه سیاسی آنها علیه منافع لبنان است.

وی گفت: اگر مسئله مقاومت مورد اختلاف است آن را از طریق گفتگو حل کنیم تا با مشارکت تمام لبنانی‌ها رئیس‌جمهوری روی کار بیابد که قدرت نجات کشور در زمینه اقتصادی را داشته باشد.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: با توجه به اینکه همه بر اولویت موضوع اقتصادی و مبارزه با فساد توافق نظر داریم، مسائل مورد اختلاف دیگر را باید از طریق گفت‌وگو حل کنیم.

انتهای پیام
captcha