به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا)؛ نشست مشترک محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش و محمدمهدی مؤمنیها، سرپرست اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر با موضوع بررسی زمینههای همکاری طرفین برگزار شد.
مؤمنیها در ابتدای نشست به تشریح ساختار سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوتو تصویر فراگیر، همچنین مسئولیت اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی ذیل معاونت کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا پرداخت و بر اهمیت گسترش مباحث سواد تنظیمگری صوتو تصویر فراگیر از مقطع ابتدایی و از کلاس اول تحصیلی در نظام آموزشوپرورش تأکید کرد.
وی در ادامه به برنامههای اداره کل توسعه شبکه تنظیمگران اجتماعی در راستای اشاعه سواد رسانهای و سواد تنظیمگری رسانه و اقداماتی از جمله بررسی انتقادات مردمی در سامانه شکایات مردمی ساپرا، برنامهریزی برای برگزاری نخستین جشنواره ملی سواد رسانهای و همکاری با سازمانهای مردمنهاد در راستای تنظیمگری مردم محور در فضای مجازی پرداخت.
مؤمنیها با تأکید بر ضرورت گفتمانسازی در حوزه تنظیمگری فضای مجازی درباره سامانه ساپرا گفت: این بستر فراهم شده تا کاربران در ایجاد یک فضای مجازی پاک در حوزه صوت و تصویر فراگیر مشارکت کنند.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزشوپرورش هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر، با تأکید بر اهمیت ویژه سواد رسانهای و آموزش آن در سطوح مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی بیان کرد: متأسفانه رویکرد مدارس و خانوادهها بیشتر معطوف به تقویت دروس مرتبط با کنکور برای دانشآموزان است و این امر موجب کمتوجهی به دروس مهارتی از جمله سواد رسانهای شده است.
مذنبی در ادامه به وظایف بخشهای مختلف دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از جمله مجموعه مجلات رشد پرداخت و گفت: قبل از شیوع کرونا، شمار این نشریات به ۴۰ میلیون جلد رسید و امروز ۱۲ میلیون جلد از مجموعه مجلات رشد برای سنین مختلف به فروش میرسد.
وی ادامه داد: شبکه رشد، معاونت تولید، انتشارات مدرسه، سینما فلسطین و بنیاد آیسیدیال از ظرفیتهای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برای ارتقای سواد تنظیمگری صوت و تصویر فراگیر دانشآموزان و خانوادههای آنهاست.
در ادامه طرفین توافق کردند در راستای ترویج سواد تنظیمگری صوت و تصویر فراگیر از ظرفیت تولید محتوا در کتب درسی و مجلات رشد و سایر مجلات و همچنین همکاری در زمینه جشنوارههای رشد استفاده کنند.
انتهای پیام