بالاترین نرخ سواد در سیستان‌و‌بلوچستان به زابل و بنجار اختصاص دارد
کد خبر: 4104149
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

بالاترین نرخ سواد در سیستان‌و‌بلوچستان به زابل و بنجار اختصاص دارد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین نرخ سواد در استان سیستان و بلوچستان ۸۴.۵ درصد است، گفت: بالاترین نرخ سواد با ۹۵ درصد به شهرستان‌های زابل و بنجار و کمترین نرخ سواد با ۶۸.۵ درصد به شهرستان‌های سرباز و راسک اختصاص دارد.

زابل و بنجار درارای بالاترین نرخ سواد در استانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، روح‌الله شیرازی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان روز گذشته، 11 آذرماه در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان، گفت: برگزاری به موقع جلسات شورای سوادآموزی، بهبود کیفیت سوادآموزی و شورای پشتیبانی سوادآموزی و انجام به موقع مصوبات این جلسات از مهمترین عوامل در ارتقای نرخ سواد در شهرستان‌ها و مناطق است.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر حجم ابلاغی به استان ۶۴ درصد در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
 
شیرازی با بیان اینکه میانگین نرخ سواد در استان سیستان و بلوچستان ۸۴.۵ درصد است، افزود: بالاترین نرخ سواد با ۹۵ درصد به شهرستان‌های زابل و بنجار و کمترین نرخ سواد با ۶۸.۵ درصد به شهرستان‌های سرباز و راسک اختصاص دارد. از مجموع ۳۵ هزار و ۲۰۰ نفر حجم ابلاغی به استان ۶۴ درصد در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که از مجموع افراد تحت پوشش در دوره‌های سوادآموزی، ۹۱ درصد در امتحانات شرکت کردند و از این میزان ۴۴ درصد قبول شده‌اند ضمن تأکید بر افزایش بازدید از کلاس‌های سوادآموزی توسط اعضای کارگروه بهبود کیفیت و شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق، گفت: هر چه نظارت بیشتر شود، قطعاً با نتیجه‌ای مطلوب‌تر روبرو خواهیم بود.
انتهای پیام
captcha