برگزاری هشتمین مسابقات قرآن دانشگاه‌های عراق در کوفه + عکس
کد خبر: 4104192
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

برگزاری هشتمین مسابقات قرآن دانشگاه‌های عراق در کوفه + عکس

هشتمین دوره مسابقات سراسری حفظ و تلاوت قرآن دانشگاه‌های عراق دیروز جمعه، 11 آذرماه در مسجد بزرگ کوفه آغاز شد.

مسابقات قرآن دانشگاه‌های عراق در کوفهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مسجد اعظم کوفه، این مسابقات به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) با حضور شخصیت‌های آکادمیک و حوزوی و رسانه‌های گروهی در سالن مصلای شهید «مسلم بن عقیل» مسجد کوفه آغاز شد و امروز، 12 آذر پایان می‌یابد.

این رقابت‌ها با تلاوت آیاتی از قرآن توسط «ناجح الفتلاوی»، قاری مسجد «کرار» عراق آغاز شد و در ادامه «ذوالفقار عباس الحیدری»، معاون فرهنگی مسجد اعظم کوفه سخنرانی کرد و پس از معرفی کمیته داوری مسابقات، رقابت شرکت‌کنندگان آغاز شد.

بنا بر این گزارش، سید عادل الیاسری، مدیر دارالقرآن مسجد کوفه ریاست کمیته داوری مسابقات را بر عهده دارد و شیخ عبدالعلی صادقی، مسئول جمع امتیازات، رافع محمد العامری و حیدر سعد الکاظمی از دانشگاه بغداد داوران قواعد و احکام تجوید و «خمیس محروس العزاوی» از دانشگاه تکریت و «کریم منصوری»، قاری و داور بین‌المللی از ایران داوران لحن این رقابت‌ها هستند.

«رضا نصرالدین قاسم» و «فخری سدخان العکیلی»،  از نجف نیز هر دو داور صوت، «باسم دخیل العابدی» از دارالقرآن وابسته به آستان حسینی و «قاسم نوماس الحلو» داوران وقف و ابتدا و «منتظر حسن المنصوری» از آستان حسینی و «قاسم جامی منصور» داوران حسن حفظ هستند.

انتهای پیام
captcha