گسترش فعالیت شبه نظامیان عامل خشونت نژادی در آمریکا
کد خبر: 4104358
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

گسترش فعالیت شبه نظامیان عامل خشونت نژادی در آمریکا

یک اندیشکده بین‌المللی درباره تبعات عدم سرمایه‌گذاری نهادهای قانونی آمریکا روی قضیه مبارزه با خشونت نژادی در این کشور هشدار داد و گفت که فعالیت شبه نظامیان افراطی و جدی‌تر شدن تروریسم داخلی در این کشور نگران‌کننده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، اندیشکده بین‌المللی سوفان که مأموریت خود را ارائه مشورت‌های راهبردی به دولت‌ها و شرکت‌ها در زمینه‌های سیاست‌گذاری، مسائل راهبردی، امنیتی و مدیریت ریسک معرفی می‌کند، درباره افزایش خشونت ناشی از نفرت نژادی در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

در شرایطی که ایالات متحده آمریکا با سر دادن شعارهای دروغین و دم زدن از دفاع از حقوق و آزادی‌ها در جهان مدعی است که به اجرای قواعد دموکراسی اهمیت می‌دهد، روز به روز ابعادی از تروریسم داخلی در این کشور به ویژه تبعیض نژادی، جنایت و افراط‌گرایی خصمانه آشکارتر می‌شود.

گروه سوفان با برجسته کردن گزارش جدیدی از کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا آورده است که این کمیته از نحوه برخورد سازمان‌های دولتی ایالات متحده با تهدید تروریسم داخلی به ویژه برتری طلبان سفیدپوست و افراط‌گرایان ضد دولتی انتقاد کرده است.

سوفان با اشاره به اینکه گزارش مذکور در یک دوره سه ساله تهیه شده است، گفت: کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا از عملکرد هر دو وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و اداره تحقیقات فدرال (FBI) به دنبال جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و عدم تخصیص منابع مورد نیاز برای آن انتقاد کرده است.

این گروه همچنین به نتیجه‌گیری گزارش توجه کرد که آمده برتری‌طلبان سفیدپوست در مقایسه با سایر اشکال افراط‌گرایی نژادی و قومی خطرناک‌ترین «اندیشه ایدئولوژیک» را تشکیل می‌دهند.

او همچنین پیش‌بینی کرد که افراط‌گرایی توسط نژادپرستان سفیدپوست بعد بین‌المللی پیدا کند، بخصوص که شبکه‌هایی بین گروه‌هایی از نئونازی‌ها و دیگرانی که ایدئولوژی نژادپرستانه دارند، ایجاد شده است.

سوفان با بیان اینکه این گزارش با متوجه ساختن انتقادات خود به سمت سازمان‌های دولتی آمریکا، آنها را متهم کرد که با سرعت لازم در مقابله با تروریسم داخلی عمل نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا استراتژی مبارزه با تروریسم داخلی را در ژوئن 2021  صادر کرده بود.

در عین حال، این گروه گفت: با توجه به فقدان قوانین مربوط به تروریسم داخلی در ایالات متحده، کم کاری دولت در مبارزه با تروریسم در سطح داخلی تعجب آور نیست.

این گروه همچنین اضافه کرد که این گزارش تهدیدهای تروریستی مختلف پیش روی ایالات متحده و عواقب ناشی از عدم رسیدگی به این تهدیدات و سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه اقدامات پیشگیرانه را یادآوری می‌کند.

سوفان همچنین هشدار داد که اگرچه در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر هیچ خشونت قابل‌ توجهی رخ نداده است، اما ترس واقعی از «شبه‌نظامیان افراطی» وجود دارد که خشونت و تروریسم را بر مبنای نژادی اعمال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha