آزادی یمن قابل مزایده نیست
کد خبر: 4105380
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
عبدالملک الحوثی:

آزادی یمن قابل مزایده نیست

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه آزادی ما چیزی نیست که در معرض مزایده قرار گیرد، گفت: قاموس سیاسی ما مبتنی بر ارزش‌ها، اصول و فرهنگ قرآنی است؛ ما هرگز نمی پذیریم که ملت یمن را تحقیر کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی گفت: کسانی که در یمن به دنبال شهادت بودند، اسوه و الگوی شجاعت، جسارت و قهرمانی در جبهه‌ها هستند.

وی ادامه داد: در فلسطین، لبنان، عراق و سایر کشورها نیز کسانی که به دنبال شهادت بودند، اسوه قهرمانی هستند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: امت اسلامی در شرایط بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد و برخی دنباله رو آمریکا و اسرائیل و در نتیجه به دنبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند، در چنین روزهایی که خون شهروندان فلسطینی هر روز ریخته می‌شود، یک کشور عربی از رهبر صهیونیست‌ها استقبال می‌کند و بر شراکت با دشمن صهیونیستی تأکید می‌کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: رویکرد جبهه آمریکا و اسرائیل بیش از هر زمان دیگری برای امت اسلامی مشخص شده است و این جبهه، دشمن هر کسی است که دشمن رژیم صهیونیستی باشد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ائتلاف متجاوز رویکرد آزادی‌خواهانه این ملت است، افزود: آمریکا، اسرائیل، انگلیس و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها می‌خواهند که یمن اشغالی و سرسپرده باشد.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: دشمنان می‌خواهند پایگاه‌های خود را در هر منطقه‌ای ایجاد کنند و شرایط سیاسی را تحت کنترل خود در بیاورند تا جایی که رئیس جمهور و نخست وزیر را نیز خودشان انتخاب کنند.

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه امت اسلام با چالش‌های زیادی مواجه است، گفت: دشمنان گام‌هایی را علیه امت و نفوذ به داخل آن انجام داده‌اند، دشمنان امت به دنبال جنگ نرم در عرصه‌های فرهنگی و فکری هستند و در درجه اول جوانان را نشانه گرفته‌اند؛ هدف اصلی آن‌ها، ضربه زدن به اراده و ایمان مردم و دور کردن آنها از معنویات است.

وی تأکید کرد: دشمنان امت می‌خواهند جوانان را به سمت رذایل و سرگرمی‌های مخرب سوق دهند و فعالیت‌های کمیته سرگرمی عربستان مخالف ارزش‌های اسلام است، دشمنان می‌دانند که اگر در گمراه کردن جوانان موفق شوند، ضربه محکمی به امت اسلام وارده کرده‌اند.

رهبر جنبش انصارالله یمن عنوان کرد: از ما می‌خواهند با حزب‌الله که بهترین موضع را در قبال ما اتخاذ کرده است و با انسان‌های آزاده در عراق دشمنی کنیم؛ ما به گزینه استقلال و آزادی مُصر هستیم و این بخشی از آموزه‌های دینی ما است. ما به خاطر آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها با هیچ کشور اسلامی دشمنی نخواهیم کرد، ما همانند عربستان، امارات و آل خلیفه در بحرین نیستیم و از آمریکا دستور نمی‌گیریم. رژیم آل سعود، امارات و آل خلیفه، جنبش‌های جهادی در فلسطین که با دشمن اشغالگر صهیونیستی مقابله می‌کنند را تروریستی اعلام کردند.

وی ادامه داد: آیا نرمش سیاسی این است که با اشغالگری و سرسپردگی ملت آزاده و عزیز یمن توسط آمریکا، انگلیس، اسرائیل، عربستان و امارات موافقت کنیم؟ البته ما می‌گوییم آزادی ما چیزی نیست که در معرض مزایده قرار گیرد، قاموس سیاسی ما مبتنی بر ارزش‌ها، اصول و فرهنگ قرآنی است؛ ما هرگز نمی پذیریم که ملت یمن را تحقیر کنند.

الحوثی تصریح کرد: شرایط با گذشته فرقی نکرده است، چرا که آمریکا که ریشه همه مشکلات است، از جنگ بهره می‌برد و تنها به دنبال صلحی است که برای خودش مفید باشد و از نظر ما این صلح، همان تسلیم و سرسپردگی است. حتی اگر شرایط به سمت تشدید تنش پیش برود ما با استعانت از خداوند با قدرت هرچه تمام به موضع خود ادامه خواهیم داد، چرا که در گذشته نیز ضربات کاری به دشمن وارد کردیم.

وی با بیان اینکه دشمنان در این مقطع می‌خواهند ما را بین گزینه‌های غیرمنصفانه و ناعادلانه قرار دهند، افزود: ما نمی‌توانیم در زمینه عزت، کرامت، آزادی و استقلال ملت یمن کوتاه بیاییم. ما در عین حال به دنبال تحقق صلح عادلانه هستیم و در موضع دفاع از سرزمین و ملت خود قرار داریم.

رهبر جنبش انصارالله با تأکید بر اینکه چهره کریه و سیاه ائتلاف متجاوز به یمن برای همه جهانیان آشکار شد و وجهه عربستان و امارات وحشیانه و جنایتکارانه است، افزود: دشمنان شرایط داخلی را هدف قرار داده‌اند و از مشکلات سوء استفاده می‌کنند که در این زمینه تلاش مسئولان برای بهبود شرایط بسیار اهمیت دارد. باید برای تقویت روابط میان طرف‌های رسمی و مردمی تلاش کرد، چرا که دشمن شبانه‌روز در حال ایجاد مشکل در میان ملت یمن است.

انتهای پیام
captcha