جزئیات طرح جوانی جمعیت تبیین شود
کد خبر: 4105637
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

جزئیات طرح جوانی جمعیت تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم تبیین جزئیات طرح جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های فرهنگی، گفت: طرح جوانی جمعیت مشتمل بر ۶۹ ماده و ده‌ها تبصره و امتیاز ازجمله تسهیلات مسکن، کاهش عوارض ساخت و ساز، تعیین وظایف دانشگاه‌ها برای دانشجویان متاهل است.

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۱۸ آذر، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: در بیانی از منجی عالم بشریت آمده است که اگر شیعیان در وفای به عهد و پیمان الهی با هم اتحاد داشته و عهد و پیمان را محترم بشمارند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی‌افتد.

وی نتیجه وفای به عهد را تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دانست و با بیان اینکه پایه وفای به عهد ایمان و تقوا است، گفت: نتیجه وفای به عهد برقراری مودت و دوستی در جامعه است.

شاهرخی یکی از آموزه‌‌های اسلامی را جایگاه امامت دانست و با بیان اینکه جایگاه امامت مرز بین ایمان و کفر است، خاطرنشان کرد: ویژگی امام زمان(عج) این است که مردم را به راه خدا دعوت می‌کند و راه خداوند راهی است که انبیا و امامان در این مسیر مجاهدت انجام داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در عصری که فتنه‌ها چون انجام طوفان برای تخریب معنویت دینی، هجوم می‌آورند، تمسک به آموزه‌های مهدوی راه نجات و رستگاری است، ادامه داد: بنیاد مهدویت در کشور شکل گرفته و سال‌ها این بنیاد در لرستان نیز مشغول گسترش و ترویج آموزه‌های مهدوی است و در این راستا، دوره‌های تخصصی برگزار شده است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در بازار دنیا با تقوا و عمل صالح، خشنودی خداوند، حیات ابدی و بهشت را خریداری کرد، گفت: انجام واجبات، ترک محرمات و عمل صالح می‌تواند ما را در داد و ستد دنیا، موفق کند.

وی با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: احترام نبی مکرم اسلام به فاطمه(س)، مانند احترام یک پدر به فرزند نبود بلکه مانند احترام فرزند به مادر بود چراکه آن حضرت به استقبال فاطمه(س) می‌رفت و دست او را بوسه می‌‌بوسید کمااینکه نسخه حکومتی و عبادی امام زمان(عج) برگرفته از راه و روش حضرت فاطمه است.

شاهرخی، حضرت فاطمه(س) را الگوی ممتازی برای بانوان دانست و با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در عین انجام فعالیت‌های اجتماعی، در درون خانه، همسری وفادار برای مولای متقیان بوده است، ادامه داد: تلاش برای افزایش جمعیت و تربیت نیروی جوان، امری اساسی ضروری است چراکه فرزندآوری در اقتدار ملی، تاثیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه برنامه‌ها و قوانین باید در راستای افزایش جمعیت باشد و ازدواج در سن به‌هنگام از کارهای ضروری در جهت افزایش جمعیت است، گفت: عوامل ایجاد کم‌میلی به فرزندآوری و بالا رفتن سن ازدواج شناسایی و در این راستا پژوهش صورت گیرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چند سال گذشته به تصویب شورای نگهبان رسیده است، خاطرنشان کرد: جزئیات طرح جوانی جمعیت که مشتمل بر ۶۹ ماده و ده‌ها تبصره است، توسط دستگاه‌های فرهنگی برای جامعه تبیین شود کمااینکه در این طرح تسهیلات مسکن، کاهش عوارض ساخت و ساز، تعیین وظایف دانشگاه‌ها برای دانشجویان متاهل از امتیازات طرح جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به مسائل فرهنگی تأکید کرده است، ادامه داد: گاهی رویدادهای فرهنگی پنهان در باورها و ارزش‌های اسلامی تاثیر می‌گذارد که باید این رویدادها را رصد کرد که در این راستا کمیته‌ای در استان لرستان تشکیل شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه امروز بالاترین معروف حفظ نظام اسلامی است، ادامه داد: حفظ عظمت نظام اسلامی، اعتلای فرهنگ ایرانی و تلاش برای سلامت اخلاقی خانواده، تربیت نسل جوان، رونق دادن به تولید، نفس تبعیض و شایسته‌سالاری از مصادیق معروف است.

انتهای پیام
captcha