تأکید بر رعایت انصاف در برخورد با فریب‌خوردگان حوادث اخیر
کد خبر: 4105649
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

تأکید بر رعایت انصاف در برخورد با فریب‌خوردگان حوادث اخیر

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: باید به آسیب‌دیدگان اجتماعی فکر کنیم و نباید از موضوعات کوچک غافل شویم، زخم کوچک باید معالجه شود و با فریب‌خوردگان در حوادث اخیر کشور با دیده انصاف نگاه کنیم تا به آغوش ملت برگردند.

سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز، ۱۸ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه اولیای خدا مقدس هستند، اظهار کرد: یعنی ملائک با آن‌ها سخن می‌گویند و اخبار حال و آینده تاریخ بشر را در اختیار او می‌گذارند، حضرت زهرا(س) نیز این‌گونه بودند و به‌همین دلیل یکی از القاب ایشان محدثه بود.

فاطمی افزود: محبت به حضرت زهرا(س) به تاریخ ایران اسلامی گره خورده و همچنین این کشور جزو اولین کشورهایی است که چتر اسلام بر آن گسترده شد، وجود امامزادگان در این سرزمین نشان‌دهنده این مسئله است و مردم با زیارت قبور این امامزادگان با اهل‌بیت(ع) تجدید عهد می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران صفویه از علمای شیعه به کشور دعوت شدند، گفت: این دعوت به‌خاطر ترویج تشیع بود و این کار بزرگی در آن دوران محسوب می‌شد و خار چشمی برای مخالفان این حرکت‌های دینی بود، سلسله‌های حکومتی متعدد در ایران از نام حضرت زهرا(س) بهره‌مند می‌شدند.

فاطمی با اشاره به تفاوت حکومت جمهوری اسلامی با سایر سلسله‌های حکومتی در ایران، بیان کرد: هیچ‌کدام از این سلسله‌ها دارای یک رهبر فقیه جامع‌الشرایط نبودند، این سلسله‌ها فاقد مجلس خبرگان و شورای نگهبان بودند و حاکمیت آن‌ها موروثی و سلطنتی بودند و دچار آسیب می‌شدند و در نهایت سقوط می‌کردند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی از آسیب‌هایی هم‌چون فساد، دوری از مردم و سلطنت‌طلبی مبراست، یکسری شاخص‌ها موجب شده که این نظام هم‌چنان سرپا بماند، این مراقبت‌ها باید ادامه پیدا کند تا نظام دچار آسیب نشود و مسئولان باید حواس خود را جمع کنند و مردم نیز هوشیار باشد.

وی با بیان اینکه ۲۰ آذرماه سالروز شهادت عالم ربانی آیت‌الله دستغیب شیرازی و ۱۴ تن از یارانش است، توضیح داد: این عالم در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که کشور دچار بحران‌ها و مشکلات فراوان بود، ایفای نقش کردند و توسط یک دختر منافق به شهادت رسید، خون شهدا موجب نهادینه شدن انقلاب اسلامی شد، زیرا مردم اعتقاد راسخ به این شهدا داشتند.

فاطمی با اشاره جریانات اخیر در کشور، گفت: آماری توسط دستگاه‌های ذیربط در این خصوص تهیه شده است، طبق آمار ارائه شده جمعیت اغتشاش‌گران کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در کشور بود و عمدتا‌ً رده سنی این افراد بین ۱۵ تا ۳۰ سال است، هر چند این حرکات به بهانه فوت یک خانم آغاز شد، اما طبق رصدها ۱۱ درصد اغتشاش‌گران زن هستند و ۷۷ درصد این افراد تحصیلات پایین داشتند و تنها ۱۹ درصد دانشجو و دانش‌آموز بودند.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه مسئله حجاب از چند سال گذشته نیز مطرح بود، یادآور شد: در مهرماه از بانوان تهرانی در خصوص قانون حجاب نظرسنجی شد، ۸۳ درصد بانوان تهرانی به حجاب معتقد هستند و اگر قانون حجاب برداشته شد، حجاب خود را رعایت می‌کنند و ۱۱ درصد مخالف حجاب اجباری بودند.

وی با بیان اینکه سه عامل در اغتشاشات اخیر کشور تأثیر داشت، بیان کرد: عامل اول نیروهای خارج‌نشین بودند و برای ضربه زدن به کشور از هر فرصتی بهره می‌برند، عامل دوم دشمنان داخلی هستند که با خارج‌نشینان در ارتباط هستند و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت می‌کنند.

فاطمی در پایان گفت: عامل سوم مربوط به نارسایی‌ها در مدیریت کشور است، اوضاع نابسامان اقتصاد، تورم، برخی ناکارآمدی و ... به دست دشمن بهانه می‌دهد و زمینه را برای جولان دشمن فراهم می‌کند و همانطور که با آن دو عامل برخورد می‌شود، عامل سوم نیز باید مدنظر قرار گیرد. باید به آسیب‌دیدگان اجتماعی فکر کنیم، نباید از موضوعات کوچک غافل شویم، زخم کوچک باید معالجه شود و با فریب‌خوردگان در حوادث اخیر کشور با دیده انصاف نگاه کنیم تا به آغوش ملت برگردند.

انتهای پیام
captcha