دشمن‌شناسی و بصیرت راه نجات ملت‌هاست
کد خبر: 4105652
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

دشمن‌شناسی و بصیرت راه نجات ملت‌هاست

امام جمعه یزد، دشمن‌شناسی و بصیرت را راه نجات ملت‌ها دانست و گفت: انقلاب اسلام، قرآن و دینی که امروز ما پرچمدار آن هستیم، باید استوار بماند زیرا این پرچم عزت، شرف، استقلال، انسان دوستی و خداطلبی است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 18 آذرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: خوشبختانه محافل اهل بیت(ع) بعد از دوران کرونا دوباره در حال قوت گرفتن است و امیدواریم شرایطی فراهم شود که ارتباط جامعه با اهل بیت(ع) قوی‌تر شود زیرا اینها مقربان درگاه الهی و ریسمان نجات هستند.

وی در مورد هفته فناوری نیز با اشاره به آیه‌ای از سوره «تین» که می‌فرماید: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ» افزود: خداوند متعال در مورد خلقت انسان بعد از پنج سوگند، می‌فرماید ما انسان را در بهترین قامت هم از نظر درونی و چه از نظر بیرونی آفریدیم. در وجود انسان از نظر ظاهری بهترین هنر و قدرت به کار رفته که نمی‌توان به اعجاز آن پی برد و بشر قرن‌هاست که روی رموز بدن انسان تحقیق و پژوهش می‌کند، اما هنوز به اسرار آن پی نبرده است.

وی یادآور شد: خداوند همچنین به انسان هوش، حافظه، علم، اختیار، عقل و استعداد داده برای اینکه انسان از نعمت‌های خدا استفاده کند و از هر کدام از این اماناتی که در بدن او به ودیعه گذاشته شده، علوم را بشکافد. گاهی انسان به نوعی عمل می‌کند که جایگاه خود را به شدت نزول می‌دهد و آن را به  اسفل السافلین می‌رساند زیرا از فکر و عقل و علومی که خدا به او داده استفاده نمی‌کند و آنقدر عقب می‌ماند که از دنیا ساقط می‌شود و از سوی دیگر انسان قدرت دارد با ایمان و عمل صالح، خود را به کمال برساند و با استفاده از نعمات خدا خود را در مسیر تعالی قرار دهد.

امام جمعه یزد تأکید کرد: دشمنان اکنون می‌بینند کشور ما رشد کرده و احکام و دستورات خدا را انتخاب کرده و زیر بار بردگی و بندگی آنها نمی‌رود و به دنبال عزت و بزرگی است و این عزت را از خدا می‌خواهد، این شرایط را بر نمی‌تابند و در صدد این هستند که ما مدام محتاج آنها باشیم. اسکتبارستیزی که مرام امام حسین(ع) نیز بر همین است که انسان خود را رشد داده و به دور از وابستگی به حیات شرافتمندانه و عزتمندانه خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه تفکر باید به زندگی ما وارد شود، افزود: اغلب ما ساعتی از زندگی خود را به تفکر اختصاص نمی‌دهیم و به همین دلیل است که امروز اغلب افراد اطراف ما به مسائل سطحی نگاه می‌کنند. خوشبختانه مسئله فناوری و پیشتازی در تولید علم در حال انجام است و امیدواریم با جان گرفتن این موضوع و تقویت آن، دشمن در اهداف خود ناکام بماند.

انتهای پیام
captcha