توصیه‌های سایبری پلیس فتا در شب یلدا + فیلم
کد خبر: 4108232
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
دانستنی‌های سایبری / 9

توصیه‌های سایبری پلیس فتا در شب یلدا + فیلم

پلیس فتا در آستانه شب یلدا درباره کلاهبرداری‌های سایبری به شهروندان هشدار داد.

توصیه‌های سایبری پلیس فتا در شب یلدا + فیلمبه گزارش ایکنا؛ در آستانه شب یلدا، ‏کلاهبرداران و مجرمان سایبری سعی در سوء استفاده از شهروندان دارند. در واقع مناسبت‌هایی از این دست به عنوان فرصتی برای آنهاست، زیرا با تبلیغات ویژه در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ... سعی می‌کنند کاربران را به درگاه‌های جعلی بکشانند و یا ترفند‌های دیگری را به کار گیرند.

در همین راستا پلیس فتا با توصیه‌های سایبری به شهروندان هشدار داد تا در دام چنین مجرمانی نیفتند. توصیه‌ها به این ترتیب است؛

۱. شب یلدا فرصت مناسبی است تا استفاده از تجهیزات هوشمند را به حداقل رسانده و بیشتر در جمع‌های خانوادگی حضور داشته باشید.

۲. در صورت دریافت پیامک‌هایی نظیر بسته اینترنت رایگان شب یلدا و... قبل اطمینان حتماً از مراکز رسمی صحت موضوع را بررسی کنید.

۳. افراد سودجو در پوشش تخفیف‌های شب یلدا به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند از این رو حتماً خرید‌های اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و مجاز انجام دهید.

شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در راستای رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha