برنامه‌های هفته سوادآموزی در کردستان اعلام شد
کد خبر: 4108719
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

برنامه‌های هفته سوادآموزی در کردستان اعلام شد

سرپرست معاونت سوادآموزی استان کردستان از اعلام برنامه‌های اجرایی هفته سوادآموزی و روز شمار این هفته در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پیشکسوتان حوزه سوادآموزی استان کردستان تجلیل خواهند شد.

نهضت سوادآموزی کردستان

غلامعلی کرمی‌نیاز، سرپرست معاونت سوادآموزی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: برنامه‌های هفته گرامیداشت سوادآموزی (یکم لغایت هفتم دی‌ماه) در سال جاری با شعار «سوادآموزی تکلیف‌محور و مردم پایه» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنج‌شنبه یکم دی‌ماه ۱۴۰۱ و اولین روز از هفته سوادآموزی به نام سوادآموزی و فرهنگ ایثار، شهادت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی نام‌گذاری شده است، افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برگزاری برنامه آموزشی و فرهنگی با عنوان «شعار سال» در مراکز یادگیری محلی از برنامه‌های این اداره در استان کردستان است.

سرپرست معاونت سوادآموزی استان کردستان بیان کرد: در دومین روز هفته سوادآموزی که به نام سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار نام‌گذاری شده است، مسئولان و کارکنان سوادآموزی در مراسم وحدت بخش عبادی و سیاسی نماز جمعه استان و شهرستان‌ها شرکت و دستاوردهای نهضت سوادآموزی از طریق تریبون‌های نماز جمعه تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سومین روز این هفته به نام سوادآموزی و رسانه نامگذاری شده است، افزود: نشست خبری مدیرکل آموزش‌و‌پرورش و معاون سوادآموزی استان، درج پیام‌های کوتاه در سربرگ نامه‌های اداری، برگزاری مصاحبه و میزگرد رادیویی و تلویزیونی، انعکاس دستاوردهای سوادآموزی، تهیه و نصب پوستر، بنر، پلاکارد و تهیه و انتشار نتایج فعالیت‌های سوادآموزی به مسئولان محلی و منطقه‌ای و برگزاری نمایشگاه را از مهم‌ترین برنامه‌های این روز برشمرد.

کرمی‌نیاز گفت: تکریم فعالان سوادآموزی و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان سوادآموزی منطقه و استان از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود که با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، توزیع کتاب مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع شعار سال، اجرای مسابقه انشاء نویسی بین سوادآموزان دوره انتقال، برگزاری نشست سرگروه‌های حلقه‌های کتابخوانی و تجلیل از آن‌ها، ارائه گزارش دستاوردهای طرح خواندن با خانواده و نشریه فرصت دوم و بازدید سوادآموزان و آموزش‌دهندگان از کتابخانه‌های عمومی را از دیگر برنامه‌های هفته سوادآموزی ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha