مؤمنان نباید نسبت به صحنه لهو بی‌تفاوت باشند
کد خبر: 4110666
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
امام جمعه کرمان:

مؤمنان نباید نسبت به صحنه لهو بی‌تفاوت باشند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انسان مؤمن در گفتار، نیت و رفتار خود باید هدف داشته باشد و هدف نیز باید مفید باشد، گفت: مؤمنان نباید نسبت به صحنه لهو بی‌تفاوت باشند و اگر نتوانست آن صحنه را تغییر دهد باید خود را حفظ کند تا گرفتار لهو نشود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، نهم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: پرهیزکاری و رعایت تقوای الهی کنترل‌کننده است و انسان را در مسیر خود محکم و استوار نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه دنیا و عمر ما به سرعت در گذر است و باید قدر آن را دانست، افزود: انسان در انتخاب مسیر سعادت و شقاوت کاملا اختیار دارد و خوش به حال کسانی که مسیر ایمان را انتخاب می‌کنند. برای سنجنش ایمان خود و دیگران قرآن کریم نشانه‌هایی دارد که یکی از آنها این است که انسان‌ مؤمن از کارهای بیهوده پرهیز می‌کند و در تمام مسیر زندگی خود باید مواظب باشد تا کار بی‌فایده انجام ندهد. کار بیهوده و لهو در گفتار و رفتار مؤمن جایگاهی ندارد و در شأن مؤمن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه انسان مؤمن در گفتار، نیت و رفتار خود باید هدف داشته باشد و هدف نیز باید مفید باشد، گفت: مؤمنان نباید نسبت به صحنه لهو بی‌تفاوت باشند و اگر نتوانست آن صحنه را تغییر دهد باید خود را حفظ کند تا گرفتار لهو نشود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی و گرامیداشت روز جهاد کشاورزی گفت: مسئولان کشور، دولت و وزارت جهاد کشاورزی با تلاش مضاعف، برنامه جامع و حرکت جهادی به مردم کمک کنند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی معیشت مردم را نشانه گرفته، به پیام تاریخی امام راحل به گورباچف اشاره کرد و گفت: این پیام حیات‌بخش و برگفته از متن دین بود که حکمت امام راحل در انتقال پیام و حقانیت دین اسلام را برای دنیای امروز نشان می‌دهد.

امام جمعه کرمان با اشاره به روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» گفت: بصیرت یک اصل مهم، آگاهی‌بخش و حرکت‌دهنده انسان در صراط مستقیم است و برای بودن در راه درست باید بصیرت داشته باشیم. صراط مستقیم فقط جنبه عبادی را دربر نمی‌گیرد بلکه در اقتصاد، معیشت، سیاست، فکر، حب و بغض و در همه شئون زندگی تجلی دارد و برای اینکه در این صراط مستقیم حرکت کنیم باید بصیرت داشته باشیم.

وی شهید سلیمانی را نماد بارز انسان با بصیرت دانست و با بیان اینکه سردار سلیمانی حجت را بر ما تمام کرد و در گفتار و رفتار با بصیرت عمل کرد، افزود: شهید سلیمانی در چند محور بسیار پر رنگ ظهور کرد که بصیرت یکی از این محورها بود. او در دفاع از انقلاب و امام جامعه چیزی کم نگذاشت و رهبر معظم انقلاب بر روش و منش این شهید بزرگ صحه گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه معنویت سردار سلیمانی شهادت او را برجسته کرد و باید به رفتار او عمل کرد، ادامه داد: ولایی بودن شهید سلیمانی دومین ویژگی مهم ایشان بود و برای دفاع از ولایت از هیچ چیز کم نمی‌گذاشت اما بعضی با کمال تأسف اگر فرمایشات امام و رهبری با نگاه آنها نزدیک بود دفاع و تبیین می‌کردند اما اگر این نگاه فاصله داشت یا سکوت و یا انتقاد می‌کردند که این سکوت و انتقاد خطاسات و با ولایی بودن نمی‌خواند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: شهید سلیمانی اهل حزب و جناح نبوده و به شدت انقلابی بود. انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود و بعضی سعی نکنند آن را کم‌رنگ کنند و این خیانت به فرمایشات رهبری نظام است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه مروج و فرمانده مقاومت اسلامی بود و با تمام وجود برای آن ایستادگی کرد، گفت: این مقاومت الزاماتی دارد که عدم سازش با آمریکا، مخالفت با هر متکبری، مراقبت از حدود شرعی، مردمی بودن و تابع ولی امر مسلمین بودن از این الزامات است که شهید سلیمانی همه آنها را دارا بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تابع ولی امر مسلمین بود و به اندازه‌ای در این مسیر درست عمل کرد که خود صاحب مکتب شد، گفت: انقلاب مسیر خود را به فضل خداوند طی می‌کند و سیاهی در نهایت چهره‌ خود را نشان می‌دهد. چه فتنه‌گران سال ۸۸ و چه کسانی که در فتنه‌های اخیر سکوت کرده و از آبروی خود برای دفاع از انقلاب، ارزش‌ها و خون شهدا نگذشتد در محضر خداوند پاسخگو هستند که چرا در روزهای سخت از انقلاب و ارزش‌ها دفاع نکردند البته هنوز دیر نشده و کسانی که می‌خواهند جزو خواص باشند باید برای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها از آبروی خود گذشته و جان فدا کنند.

انتهای پیام
captcha