آیت‌الله مصباح شخصیتی متفکر در دشمن‌شناسی و ولایتمداری بود
کد خبر: 4110687
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

آیت‌الله مصباح شخصیتی متفکر در دشمن‌شناسی و ولایتمداری بود

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: ایشان شخصیتی بسیار متفکر در مسیر دشمن‌شناسی و ولایتمداری بود که درک درست از اسلام و تحلیل عمیق از امور داشت.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز، ۹ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به افراد با ایمان توصیه می‌کند از میان افرادی که دشمن خدا هستند دوست انتخاب نکنند چراکه این افراد همانند دوران پیامبر اکرم(ص) به دنبال از بین بردن حق هستند مانند همان فتنه‌ای که در سال ۱۳۸۸ در ایران رخ داد. البته نکته مهم این است تلاش‌های دشمنان برای از بین بردن جبهه حق باطل است و به دنبال حوادثی چون فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر حماسه‌های بزرگی چون ۹ دی و یا تشییع‌های پرشور شهدای گمنام در سراسر کشور نیز رقم خورده است.

نکونام با اشاره به افرادی که با دشمنان ارتباط دوستانه برقرار کرده و به میهن اسلامی خود ضربه وارد می‌کنند، افزود: این افراد قصد داشتند از طریق ارتباط با دشمنانی همچون آمریکای جنایتکار سودهایی به دست آورند درصورتی که این کار از سوی قرآن کریم نهی شده است، چهره حقیقی آن‌ها با سرعت برای همگان آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹ دی ماه روز بصیرت است، ادامه داد: این روز بزرگ بیانگر این است که ملت ایران آیات نورانی ذکر شده از قرآن کریم را درک کرده و به آن عمل می‌کنند.

نکونام بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد تشییع پرشور شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در بسیاری از استان‌های کشور بودیم، حضور مردم در این مراسمات درواقع یک معجزه بزرگ به شمار می‌آید، برای مثال حضور مردم در شهر پردنجان چهارمحال و بختیاری بازتاب جهانی داشت. درحقیقت حضور مردم در مراسم تشییع شهدایی که سال‌ها از زمان شهادت آن‌ها گذشته بیانگر باور و اعتقادات آن‌ها است و دشمنان نیز به دنبال از بین بردن همین اعتقادات هستند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: امروز لازم است یک تحول در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و میان نسل جوان شکل بگیرد تا به وسیله آن مکر و توطئه دشمنان خنثی شود.

وی با اشاره به دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، تصریح کرد: ایشان شخصیتی بسیار متفکر در مسیر دشمن‌شناسی و ولایتمداری بود که درک درست از اسلام و تحلیل عمیق از امور داشت و راهنمایی بزرگ برای جامعه به شمار می‌آمد. این عالم دینی همچنین نقش بسیار مهمی در نسل‌پروری داشت و انسان‌های مؤمن و بزرگی توسط ایشان تربیت شدند.

نکونام تأکید کرد: سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را نیز در پیش داریم، امروز از راه این شهید بزرگوار به عنوان یک مکتب عظیم یاد می‌شود، حاج قاسم سلیمانی شخصیتی با فضایل اخلاقی بسیار بود برای مثال ایشان دارای ایمان قوی، معرفت دینی، اخلاص، توکل به خداوند متعال، باور به راه و هدف، صلابت و شجاعت بودند همچنین ایشان از قدرت دشمن شناسی برخوردار بود و دشمنان را حقیر برمی‌شمرد.

انتهای پیام
captcha