بصیرت مهم‌ترین نیاز افراد برای دوری از فتنه‌های جامعه است
کد خبر: 4110699
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
امام جمعه ملایر:

بصیرت مهم‌ترین نیاز افراد برای دوری از فتنه‌های جامعه است

امام جمعه ملایر یکی از شروط تقوای الهی در مسائل اجتماعی را بصیرت انسان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی برشمرد و گفت: برای دوری از فتنه‌های جامعه بصیرت مهم‌ترین نیاز افراد است.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز، 9 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی یکی از شروط تقوای الهی در مسائل اجتماعی را بصیرت انسان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: برای دوری از فتنه‌های جامعه بصیرت مهم‌ترین نیاز افراد است.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) گفت: فتنه همه چیز را از بین می‌برد و آنچنان اوضاع و احوال شکننده می‌شود که آرامش و آسایش از شما سلب می‌شود و به فرموده ایشان لقمه حرام عامل بدبختی بشر و درگیری در فتنه است، مطمئنا ذهنی که از حرام انرژی گرفته است، نمی‌تواند در صراط مستقیم بیندیشد.

امام جمعه ملایر در ادامه تصریح کرد: در دولت‌های قبل دشمن به برخی مسئولان جمهوری اسلامی دل بسته بود چون می‌دانست که خود این‌ها اسباب فتنه را راه می‌اندازند، فتنه حال حاضر همان مشکلاتی است که در سابق برای نظام به وجود آورند.

ارزنده با تأکید بر اینکه وقتی می‌دانند دولت خدمت‌گزار به دنبال رفع مشکلات جامعه است هر روز یک مشکل ایجاد می‌کنند، گفت: امروز همان کسانی که در دوره‌های قبل عامل وضع فعلی بودند، سیاه نمایی کرده و دشمنان به صراحت می‌گویند راه شکست ایران ایجاد وضعیت بد اقتصادی است چون از راه نظامی نمی‌توانند کاری پیش ببرند.

وی با اشاره به وصیت شهید سلیمانی مبنی بر اینکه بر روی سنگ قبر او نام سرباز بنویسند، مطرح کرد: شهید سلیمانی زمانی که خود را به معنای واقعی سرباز ولایت دانست خداوند به او این چنین عزت داد و تشییع جنازه بی سابقه در طول تاریخ ثابت کرد سرباز واقعی ولایت و بصیرتی بالا داشت.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: وقتی غبار فتنه جامعه را درگیرد، حتی دانشمندان و علما راه را از بیراهه تشخیص نمی دهند و اگر بصیرت نباشید دچار گمراهی می‌شویم.

وی با گریزی به فتنه 88 تصريح کرد: برخی علما در روزهای اول باور نمی کردند که این حرکت فتنه‌ای از سوی دشمن بوده و تصور می کردند اختلاف بین دو سیاست مدار در رابطه با بدست گرفتن ریاست اجرایی کشور است با وجودی که انسان‌های متدین و عالم دائم می‌گفتند که چرا مقام معظم رهبری این قائله را جمع نمی کنند اما درایت ایشان این بود که صبر کنند و جامعه را به جلو ببرند تا همه بفهمند که این جریان، فتنه است تا سلامت جامعه در فتنه‌های دیگر به دست بیاید.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: علم، بصیرت و صبر را سه ضرورت مهم در مواجه با فتنه‌ها است، رهبری با درایت بارها این امر را گوشزد کرده‌اند.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر که جوانان بی‌گناه فراجا و بسیجی به شهادت رسیدند برخی گفتند چرا مقام معظم رهبری اجازه ندادند نیروهای امنیتی اسلحه بدست بگیرند اما ایشان می‌دانستند اگر یک فشنگ شلیک شود، دشمن جنگ خیابانی راه می‌اندازد، در واقع این افراد صبر نداشتند.

ارزنده با تأکید بر اینکه جوانان ما نباید تحت تأثیر احساسات و هیجان فضای مجازی قرار بگیرند و فریب عده‌ای سلبریتی وطن فروش شعارهای به ظاهر زیبا آنها را بخورند، گفت‌: کسی که مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند دلارهای آمریکا دائما به حساب او واریز شده است و مشکل اقتصادی ندارد، اما از وضعیت اقتصادی مردم سو استفاده می‌کند.

انتهای پیام
captcha