9 دی نماد تکلیف‌گرایی و ولایتمداری ملت ایران است
کد خبر: 4110710
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
امام جمعه کرج:

9 دی نماد تکلیف‌گرایی و ولایتمداری ملت ایران است

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه 9 دی نماد تکلیف‌گرایی و ولایتمداری ملت ایران است، گفت: مردم هوشیار نهم دی‌ماه سال 88 به خیابان‌ها آمدند تا این روز به نماد مقاومت، مسئولیت‌شناسی، امید به انقلاب و خواری دشمنان ایران اسلامی تبدیل شود.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج ظهر جمعه، 9 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: برخی از خطوط قرمز نظام عبور و به اسم مکتب امام(ره) فتنه ایجاد کردند، آنها به نام اصلاح برای تغییر نظام آمده بودند.

وی بیان کرد: در آن زمان جریان دشمنان خارجی، ضد انقلاب‌ها و جریان‌های خاص در کنار هم قرار گرفتند و حتی چهره‌های شاخص انقلاب که خود را پیرو خط امام خمینی(ره) می‌دانستند در فتنه ۸۸ چهره جدیدی از خود نمایش دادند. جریان فتنه با تظاهر اعتقاد به امام(ره) در مقابل ولایت فقیه ایستاد و به کشور و نظام ضربه زد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه غربی‌ها موضوع سیاست را به قدرت وابسته می‌دانند، افزود: امام(ره) موضوع سیاست را هدایت انسان می دانست و فرمود سیاست این است که جامعه را هدایت و راه ببرد و تمام مسائل و ابعاد انسان را در نظر بگیرد و هدایت کند به طرف چیزی که صلاح شما است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه از اوایل دهه ۷۰ شمسی احیای تفکر جدایی دین از سیاست در دستور کار معاندان نظام اسلامی قرار گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب در آن برهه مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و در خصوص خطرات تهاجم فرهگی و جنگ نرم تذکر دادند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص به روشنگری پرداختند و بزرگترین جهاد در این عرصه را جهاد تبیین دانستند؛ البته برخی جریان‌های سیاسی در کشور راه افتاد و با دشمنان همسویی کرد، عده‌ای هم دچار غفلت شدند.

حسینی‌همدانی گفت: در انتخابات دهم ریاست جمهوری، فرصت طلبان با طرحی از قبل تعیین شده، کاندیدای خود را پیروز میدان معرفی کردند تا نظام را بر سر دو راهی قرار دهند و هماهنگی‌های داخلی و خارجی انجام شده بود و جریانات و جنایاتی انجام دادند و چه قضایایی به‌وجود آمد که با سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه خردادماه سال۸۸ تکلیف همه جریانات مشخص شد و بخش اعظم جمعیت فریب‌خورده بازگشتند و عده‌ای در صحنه ماندند و در صحنه‌ها ناآرامی به وجود آوردند.

این مسئول توضیح داد: سال ۸۸ عده‌ای به آشوب، ناامنی، تخریب اموال عمومی و حرمت‌شکنی نسبت به عاشورا دست زدند اما مردم هوشیار نهم دی‌ماه همان سال به خیابان‌ها آمدند تا این روز به نماد مقاومت، مسئولیت‌شناسی، تکلیف‌گرایی، حرمت‌شناسی از عاشورا، امید به انقلاب و خواری دشمنان ایران اسلامی تبدیل شود.

این مسئول در ادامه به تربیت انسان در طراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب بود، این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف حضور داشت‌؛ او انسان ولایی بود و همان سه رکن ارتباط با ولی خدا، مردم و جهاد با دشمن را سرلوحه امور قرار داد.

وی بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مقاومت اسلامی در مرحله عمل، نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را جلو انداخت و این رژیم در انتخاب کابینه دچار بیچارگی شده است که به زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد.

امام جمعه کرج گفت: رژیم غاصب صهیونیستی باید بداند که قدرت پاسخگویی فقط ایران نیست و همه جبهه مقاومت منتظرهستند که اشتباهی پیش بیاید و کار را تمام کنند و ریشه غده سرطانی را بکنند و از منطقه بیرون کنند.

انتهای پیام
captcha