۹ دی، نماد استقامت و بصیرت مردم ایران است
کد خبر: 4110715
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی،:

۹ دی، نماد استقامت و بصیرت مردم ایران است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی،، با تاکید بر ضرورت زنده نگه‌داشتن ایام الله ۹ دی، گفت: یوم الله ۹ دی، نماد استقامت، ایثار و بصیرت مردم ایران است که البته مردم تبریز یک روز زودتر و در هشتم دی ماه بصیرت خود را به نمایش گذاشته بودند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، نهم دیماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان این‌که شناخت درست و دقیق مشکلات اقتصادی و اولویت‌بندی آن از مهم‌ترین وظایف بر عهده دولت‌ها است، اظهار کرد: در این رابطه کلید مفقوده‌ای تحت عنوان ارتباط با افکار عمومی و صحبت با مردم داریم که رئیس جمهوری نیز بدان اشاره کردند.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز و ضرورت ساماندهی شرایط بازار، بیان کرد: تاکنون استدلال قانع کننده از سوی مسئولان اقتصادی و دولتی در این رابطه ارائه نشده است که دولت باید با مردم سخن گفته و نرخ ارز و شرایط بازار را به ثبات برساند.

آل هاشم، در ادامه به وعده رئیس بانک مرکزی در رابطه با به ثبات رساندن بازار اشاره کرده و افزود: باید به مردم اطمینان داده شود که صاحب ایده و برنامه هستند، چراکه مردم ایران همواره نشان داده‌اند که حامی و هوادار انقلاب بوده و طرفدار دولت خدمتگزار هستند و باید برای رفع مشکلات مردم با تمام وجود تلاش کرد. 

امام جمعه تبریز در ادامه به نقش عالمانه رهبر معظم انقلاب در حوادث مختلف اشاره کرد و گفت: باید اقدامات تبیینی در رابطه با نقش رهبر معظم انقلاب در مدیریت فتنه‌، هدایت امت، بصیرت‌بخشی و گفتمان‌سازی انجام داده و در جامعه تشریح کنیم.

وی با بیان این‌که از علما، اساتید، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و اهالی فرهنگ و جوانان خواستاریم در افشای نقش کانون‌های خارجی فتنه و در راس آن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی حرکت کنند، گفت: باید با پیگیری‌های دقیق، برنامه‌ی ناکام دشمنان در رابطه با براندازی را در جامعه تشریح کرده و چهار دهه ایستادگی و مقاومت ملت در رویارویی با فتنه‌ها را تبیین کنیم.

آل‌هاشم، با بیان این‌که این ایام، فرصتی خوبی است تا نقش و جایگاه سردار قاسم سلیمانی در شکل‌گیری جبهه مقاومت و دفع فتنه‌های بزرگ منطقه تبیین شده و انگیزه تروریسم دولتی آمریکا از ترور این سردار بزرگوار و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس واکاوی، تبیین و بازگو شود، ادامه داد: مکمل فشار حداکثری، جلوگیری از افول آمریکا، عدم تحقق ایران قوی، تضعیف جبهه مقاومت، تجزیه ایران، از بین بردن ارزش‌های دینی و فرسایشی شدن روند مذاکره از جمله اهداف دشمنان در حوادث اخیر بود.

خطیب جمعه تبریز، با تاکید بر این‌که در کلام ائمه معصومین(ع) چهار راهکار کلان برای مواجهه با فتنه‌ها بیان شده است، افزود: پناه بردن به درگاه الهی، ارتقای آگاهی و بصیرت و استقرار ذیل ولایت از جمله این موارد است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت زنده نگه‌داشتن ایام الله ۹ دی، افزود: یوم الله ۹ دی، نماد استقامت، ایثار و بصیرت مردم ایران است که البته مردم تبریز یک روز زودتر و در هشتم دی ماه بصیرت خود را به نمایش گذاشته بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ادامه به پیش‌رو بودن سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: سالروز حمله شجاعانه موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد آمریکا در ۱۸ دی ماه و همچنین سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ را نیز گرامی می‌داریم، چراکه هر کدام از این مناسبت‌ها مصداق بارزی از ایام الله بوده و به همین دلیل این دهه با عنوان "بصیرت و میثاق امت با ولایت" نام گرفته است.

وی در ادامه سخنانش با تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی، بیان کرد: ایران کشوری است که اقلیت‌های مذهبی در کنار مسلمانان به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و ما به این امر افتخار می‌کنیم.

آل هاشم، با قدردانی از مردم در راستای تشییع باشکوه شهدای گمنام، خاطرنشان کرد: مردم تبریز در مراسم تشییع شهدای گمنام، وفاداری خود را به انقلاب و آرمان‌های شهدا نشان دادند و برخلاف تلاش‌هایی که جریان برانداز در چند ماه اخیر برای ارائه تصویری خشن از جامعه ایران به کار گرفتند، اما تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور صحنه‌ای زیبا رقم زد.

امام جمعه تبریز، یادآور شد: تشییع شهدا نشان داد که برای درک واقعیت نباید به صدای رسانه‌هایی گوش سپرد که با پمپاژ صدها خبر غیرواقعی سعی در نمایش تصویری دارند که فرسنگ‌ها با واقعیت متفاوت است.

انتهای پیام
captcha