مردم امنیت حاکم بر کشور را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند
کد خبر: 4110724
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

مردم امنیت حاکم بر کشور را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، ۹۳ درصد مردم حاضر نیستند امنیت خود را با هیچ چیز عوض کنند و این مؤلفه برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، ظهر جمعه، 9 دی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه ۴۳ سال است که در این کشور به وصیت‌نامه سیاسی، الهی، فرهنگی و دینی پیامبر اکرم(ص) عمل می‌شود و فلسفه دشمنی آمریکا نیز همین است، اظهار کرد: آمریکا با اسلام مالزی، ترکیه و عربستان کاری ندارد و فقط با اسلام اهل بیت(ع) کار داشته و با انقلاب اسلامی مشکل دارد زیرا ما می‌خواهیم کشوری مستقل و مقتدر باشیم.

وی گفت: در شرایط کنونی، فقط سه راه پیش روی ما قرار دارد؛ یکی از آنها جنگ با آمریکاست که مصلحت نیست و وارد این عرصه نخواهیم شد، آمریکا توان جنگیدن ندارد و ارتش و مردمش نیز مخالف جنگ هستند و از طرفی شرایط منطقه نیز اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهد زیرا جنگ اوکراین و افزایش قیمت نفت، مانع جنگ می‌شود؛ قدرت هسته‌ای و دفاعی و انسجام ملی ایران نیز اجازه هیچ حرکتی از سوی دشمنان را نمی‌دهد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: دومین راه، تسلیم ملت ایران و عقب نشینی آنها از آرمان‌های نظام و انقلاب است که چنین اتفاقی نیز ممکن نیست زیرا این ملت دست از آرمان‌های خود بر نمی‌دارند و سومین راه نیز، مقاومت و ایستادگی مردم است که تاکنون در برابر دشمن نتیجه داده است. اگر به قدرت‌های متنوع دست یابیم و استقامت کنیم، پیروزی از آن ما خواهد شد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه کشور چندماه درگیر آشوب بود که این آشوب با راهبری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم خنثی شد، افزود: دشمنان امروز پیچیده‌ترین فتنه را به ملت ایران تحمیل کردند که همان جنگ ترکیبی است اما باز هم به دلیل بصیرت مردم شکست خوردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: ۹ دی به واقع حماسه‌ای بزرگ بود که برای دفاع از ولایت و شجره طیبه انقلاب اسلامی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای خلقت انسان، این دو جبهه در برابر هم قرار داشتند و هابیل در یک طرف و قابیل در طرف دیگر بود، مطرح کرد: هابیل، سنبل اراده ذات عبودی و قابیل، سنبل اراده شیطان در جامعه بود که این دو جبهه در امتداد یکدیگر تداوم دارند. در صحنه‌ای دیگر، حضرت ابراهیم(ع) را به عنوان نماد جبهه حق در برابر نمرود به عنوان نماد جبهه باطل می‌بینیم.

این مسئول با اشاره به تقابل حضرت موسی(ع) با فرعون عنوان کرد: پیروان حضرت موسی(ع) در جریان وابسته به ولایت الهی، در برابر پیروان فرعون که وابسته به جریان باطل بودند، ایستادند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: امامانی هستند که مردم را به ما و اطاعت از دستور ما هدایت می‌کنند و امامانی نیز هستند که آنها را به آتش فرا می‌خوانند.

سعیدی اذعان کرد: این دو خط در دوران ما نیز به عنوان جبهه حق و باطل تداوم یافت و حضرت امام خمینی(ره) به عنوان نماد جبهه حق در برابر کفر و استکبار به عنوان نماد جبهه باطل حاضر شدند. پس از رهبری امام راحل نیز شاهد تقابل این دو جبهه هستیم؛ در یک طرف، اراده ملت ایران و رهبری انقلاب اسلامی و در طرف دیگر، اراده جبهه کفر و استکبار و ارتجاع منطقه قرار دارد.

وی بیان کرد: عده‌ای از مردم به دنبال یک حد وسط می‌گردند و می‌گویند ما نه طرفدار این طرف و نه طرفدار آن طرف هستیم و می‌خواهیم مسیر دیگری را طی کنیم؛ مردم باید توجه داشته باشند که به جز جبهه حق و باطل، مسیر دیگری به عنوان شکل سوم وجود ندارد. در طول تاریخ نیز همواره کسانی بودند که به دنبال راه فرار و فرصت‌طلبی بودند و ادعا می‌کردند طرفدار هیچیک از این دو جبهه نیستند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه عده‌ای نیز بودند که به عنوان میانجی، توصیه‌هایی به هر دو طرف داشتند و با تاکید بر اینکه اگر انسانی در جبهه حق نباشد، بی شک در جبهه باطل است، بیان کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته از عمر خود، قائله‌ها و فتنه‌های بسیاری را تجربه کرده است که از جمله آنها می‌توان به سال‌های ۶۸، ۷۸، ۸۸ و ۹۸ اشاره کرد.

سعیدی اذعان کرد: فتنه سال ۱۴۰۱، پیچیده‌ترین و کامل‌ترین فتنه‌ای است که از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد می‌شود؛ در این جنگ دشمنان از انواع و اقسام شیوه‌های اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی، نظامی، دیپلماسی و سایبری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند. امروز رهبری انقلاب و ملت ولایتمدار در یک طرف و جبهه کفر و استکبار و عناصر نفاق و فتنه‌گر در سمت دیگر هستند.

وی عنوان کرد: مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه گزارشی به پنتاگون می‌دهد که ایران در حال خارج شدن از دسترس آمریکاست و اگر اکنون اقدامی انجام ندهیم، در آینده امکان بازگشتن ایران به غرب وجود ندارد و گزارشات واصله از ایران نشان می‌دهد که مردم آمادگی تحولی بزرگ را دارند؛ بنابراین درصدد برنامه‌ریزی برای طراحی جریانی جهت براندازی نظام برآمدند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تجزیه ایران در منطقه شمال غربی و جنوب شرقی را از دیگر اهداف دشمنان دانست و با اشاره به قدرت دفاعی و موشکی کشور مطرح کرد: ما امروز در ایران قدرتمند و قوی زندگی می‌کنیم؛ کشوری که قدرت هسته‌ای و توانایی ۶۰ درصد غنی سازی اورانیوم دارد، می‌تواند این میزان را تا ۹۹ درصد نیز افزایش دهد.

سعیدی با اشاره به تغییر سیاست ایران نسبت به شرق اظهار کرد: دولت قبل به شرق پشت کرده بود و علیرغم اینکه بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند که وقتی از طرف غرب تحت فشار هستیم، باید کمی به سمت شرق برویم تا تعادل برقرار شود، هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشد اما دولت سیزدهم این معادله را تغییر داد که موجب نگرانی و عصبانیت دشمن شد.

وی با بیان اینکه ما با همه کشورها به جز آمریکا و اسرائیل ارتباط داریم و مشکلی با آنها نداریم و ضربه‌ای به استقلال و تمامیت ارضی ما نیز وارد نشده و نخواهد شد، خاطرنشان کرد: قدرت هسته‌ای، دفاعی و منطقه‌ای ایران و انسجام، اقتدار و وحدت ملی آن، سرمایه‌های نظام هستند که دشمن آنها را نشانه گرفته بود و قصد داشت با اجرای طرح براندازی طی یک حرکت گاز انبری، به اهداف شوم خود برسد که ناکام ماند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اذعان کرد: چند عامل در خنثی‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن مؤثر بود؛ رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خویش، جامعه را به سمت جبهه حق هدایت کردند، همان‌گونه که در طول این سال‌ها، در تمام حماسه‌ها نقشی مؤثر و تعیین کننده ایفا کردند. دومین عامل، هوشمندی، هوشیاری، بیداری و بصیرت ملت ایران بود.

سعیدی با اشاره به دلایل همراه نشدن مردم با اغتشاشگران اظهار کرد: این ملت با تجزیه کشور، دخالت خارجی، اغتشاش و ناامنی مخالف هستند و به محض اینکه دست بیگانه را در این جریانات دیدند، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند. براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، ۹۳ درصد مردم حاضر نیستند امنیت خود را با هیچ چیز عوض کنند و این مؤلفه برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی دین محوری را دیگر علت همراه نشدن مردم با اغتشاشگران دانست و با اشاره به اینکه این ملت باور دارند که انقلاب اسلامی برای دین آنها سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار کرد: بزرگترین معجزه‌ای که این انقلاب آن را محقق کرد، وصیت نامه سیاسی پیامبر اسلام(ص) بود؛ ایشان فرمودند: من دو گوهر گرانبهای قرآن و عترتم را در بین شما به امانت می‌گذارم؛ در صورت پیروی از آنها، هیچگاه گمراه نمی‌شوید.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: پیامبر(ص) وصیت کردند اما برخی مردم و خواص به این وصیت عمل نکردند و به سمت کسانی رفتند که فاقد صلاحیت لازم بودند و ۱۵ قرن، قرآن و عترت را از یکدیگر جدا کردند. معجزه ملت ایران، به صحنه آوردن ولایت الهی و قرآن با حضور یک فقیه انقلابی جامع‌الشرایط پس از ۱۵ قرن و تمسک به آن بود.

 

انتهای پیام
captcha