مسئولان برای حل مشکل اشتغال جوانان چاره‌جویی کنند
کد خبر: 4110732
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

مسئولان برای حل مشکل اشتغال جوانان چاره‌جویی کنند

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مسئولان باید به حل مشکلات اشتغال جوان بپردازند و نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام کنند.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ۹ دی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه‌ اهل‌سنت ارومیه با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و سال نوی میلادی اظهار کرد: حضرت عیسی(ع) جزو ارکان ایمان مسلمانان به شمار رفته و امید است که مسیحیان نیز در کنار یکدیگر زندگی کنند بدون اینکه تجاوز و افراط و تفریطی در کار باشد.

وی به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: برای مقاوم‌سازی منازل باید حتما دقت کافی را داشته باشیم چون حوادثی مثل زلزله جزو بلایای آسمانی به شمار رفته و بی‌تردید اگر خانه‌ها مقاوم‌سازی شوند، در برابر بلایای طبیعی و جانی کمتر دچار خسارت می‌شویم.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با گرامی‌داشت روز ۹ دی که به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است بیان کرد: بنا بر فرمایش امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم در ۹ دی همچنان عظمتی آفریدند که دنیا را خیره کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۹ دی، نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود ، تصریح کرد: حماسه حضور مردم در این صحنه، از افتخارات دیگری بود که در تاریخ ثبت شد، حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت ایران اسلامی بود که تا پای جان، پای انقلاب ایستادند و دشمنان اسلام و مسلمانان را ناامید کردند.

ماموستا کلشی‌نژاد گفت: بی‌تردید حماسه ۹ دی ملت ایران نشان داد که مردم به انقلاب اسلامی خود به خوبی آشنا هستند و هیچ گاه فریب دشمن را نمی‌خورند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در ادامه با تاکید بر هوشیاری و توجه به هجمه‌های دشمنان گفت: در این رابطه باید بصیرت داشته باشیم چون دشمن از صدر اسلام تلاش کرده تا به مبارزه با قرآن بپردازد و حتی در آن زمان دشمن را دچار هجمه و زحمت کردند اما با بصیرت و ایمان راسخ به مقدساتی مانند قرآن می‌توان پیروز شد.

وی بیان کرد: بی‌تردید هیچ شک و تردیدی در قرآن نیست و پیامبر اسلام(ص) مفسر این کتاب الهی بود و قرآن می‌تواند راهنمای مسیر سعادت انسان باشد.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به مشکلات معیشتی کنونی اظهار کرد: درست است که هم‌اکنون با مشکلات معیشتی مواجه هستیم اما این مشکلات در صدر اسلام نیز وجود داشت و مسلمانان در شعب ابی‌طالب در محاصره اقتصادی بودند اما با ایمان راسخ و با مقاومت توانستند بر دشمن پیروز شوند.

وی با اشاره به اینکه جوانان نباید دچار ناامیدی شوند افزود: بی‌تردید با توکل بر خدا می‌توان مسیرها را طی کرده و از پیچ‌های خطرناک عبور کرد و مسئولان نیز باید به حل مشکلات اشتغال جوان بپردازند و نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha