اجرای طرح تلاوت نور در ۴۰ مسجد شهرستان بندرانزلی
کد خبر: 4111449
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

اجرای طرح تلاوت نور در ۴۰ مسجد شهرستان بندرانزلی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی با بیان اينکه ۷۰ مسجد شهری و روستایی در شهرستان وجود دارد، گفت: نزدیک به ۴۰ مسجد دارای امام جماعت هستند و در همه این مساجد طرح تلاوت نور (قرائت یک صفحه از قرآن کریم) هر شب بعد از نماز عشاء برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یونس علی‌پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرانزلی

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ یونس علی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ مسجد در شهرستان بندر انزلی وجود دارد که از این تعداد ۳۹ مسجد شهری و ۳۱ مسجد روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ مسجد شهری و ۱۱ مسجد روستایی دارای امام جماعت هستند، افزود: در مناسبت‌های دینی و ایام تبلیغی به همه مساجد روحانی و امام جماعت اعزام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در پنج مسجد انزلی نماز جماعت صبح اقامه می‌شود، گفت: مسجد جامع، مسجد گلشن، بقعه آقا نجفی، بقعه بی بی حوریه همچنین مسجد موسی بن جعفر نماز جماعت صبح برگزار می‌شود.

علی‌پور با تأکید بر اینکه در همه مساجدی که امام جماعت دارند هر شب طرح قرآنی تلاوت نور برگزار می‌شود، بیان کرد: نزدیک به ۴۰ مسجد دارای امام جماعت هستند و در همه این مساجد طرح تلاوت نور برگزار می‌شود، تلاوت نور شامل قرائت یک صفحه از قرآن کریم است که هر شب بعد از اقامه نماز عشا با حضور نمازگزاران تلاوت می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با اشاره به دیگر برنامه‌های قرآنی مساجد افزود: شب‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته تفسیر قرآن و همچنین هر ماه یک جلسه کرسی تلاوت و شبی با قرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش روخوانی و روانخوانی برای بانوان و آقایان در گروه‌های سنی مختلف توسط مؤسسات قرآنی در مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در تفسیر موضوعی قرآن موضوعات مورد نیاز جامعه از جمله خانواده، مهدویت، اعتقادات، احکام و آیات مرتبط در این زمینه مطرح شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه باید قرآن در زندگی فردی و اجتماعی بیش از پیش رواج پیدا کند، گفت: برنامه‌ریزی شده کرسی‌های تلاوت قرآن و روان‌خوانی به‌صورت جلسات خانگی برگزار کنیم.

وی افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش برای معلم قرآن مدارس از اساتید تخصصی استفاده می‌شود زیرا معلم و مربی متخصص می‌تواند حق مطلب را به‌خوبی بیان کرده و زمینه آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان را با آیات نورانی وحی رقم زده و این آیات را از همان دوران در کودکان و نوجوانان نهادینه کند. در مدارس علاوه‌ بر اینکه کلاس‌های درسی قرآن وجود دارد به‌صورت دوره‌ای کرسی‌های تلاوت قرآن برای دانش‌آموزان برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در پایان گفت: در مراسم‌ و محافل قرآنی ماهانه از اساتید مطرح ملی و بین‌المللی دعوت می‌شود. همچنین در ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان که فرصت مناسبی برای ترویج و نشر حداکثری آیات نورانی وحی است باید بتوانیم قرآن را بیش از پیش وارد زندگی فردی و اجتماعی کرده و از نتایج و آثار متعالی آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha