نشانه‌های پیامک‌های جعلی و فیشینگ
کد خبر: 4111513
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
دانستنی‌های سایبری/ 10

نشانه‌های پیامک‌های جعلی و فیشینگ

پلیس فتا درباره ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و اعلام کرد؛ اینگونه پیامک‌ها نشانه‌هایی دارند که می‌بایست به آن‌ها توجه شود.

نشانه‌های پیامک‌های جعلی و فیشینگبه گزارش ایکنا؛ ارسال پیامک‌های جعلی یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای فریب شهروندان و هدایت آنها به سایت‌های فیشینگ است. کلاهبردارها با استفاده از اسم شرکت‌های بزرگ اقدام به کلاهبرداری از این طریق می‌کنند. در این روش هکر به یک وب‌سایت معتبر دسترسی پیدا کرده یا یک دامنه جعلی ایجاد می‌کند. پیامی را طراحی می‌کند که دریافت‌کنندگان را به کلیک بر روی لینک ارسالی به آن سایت ترغیب کرده و این پیام را به ایمیل‌های متعدد یا شماره‌تلفن‌های مختلفی ارسال می‌کند. 

پس از آنکه شخص روی لینک کلیک کند، از آن‌ها خواسته می‌شود، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند که همزمان این اطلاعات به هکر ارسال می‌شود. همچنین ممکن است کاربر، سایت بدافزاری را بارگیری ‌کند که اطلاعات ذخیره شده در دستگاه یا حافظه مرورگر را جمع‌آوری می‌کند و آنها را به هکر منتقل می‌کند. مهاجم از این اعتبارها برای دزدیدن داده‌های حساس از شخص استفاده می‌کند و اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV۲ را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند.

پلیس فتا درباره ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و اعلام کرد؛ اینگونه پیامک‌ها نشانه‌هایی دارند که می‌بایست به آن‌ها توجه شود. این نشانه‌ها از این قرار است؛

۱) این پیامک‌ها از سرشماره‌های شخصی و ناشناس ارسال می‌شوند.

۲) این پیامک‌ها حاوی لینک بوده و کاربر را به سایت جعلی و فیشینگ هدایت می‌کنند.

۳) از کاربر درخواست می‌کنند یک اپلیکیشن ناشناس را نصب کند.

۴) این پیامک‌ها با نصب یک بدافزار بر روی گوشی تلفن همراه قربانی، اقدام به ارسال پیامک مشابه به مخاطبان وی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha