نماز محور تربیتی مدرسه و دانشگاه قرار بگیرد
کد خبر: 4112033
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

نماز محور تربیتی مدرسه و دانشگاه قرار بگیرد

رئیس دانشگاه قم با اشاره به تلاش شیاطین برای حذف نماز از ساحت اجتماع؛ بر لزوم محور قرار گرفتن نماز به عنوان محور تربیتی مدرسه و دانشگاه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شریفی، رئیس دانشگاه قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شریفی، رئیس دانشگاه قم، در هفتمین اجلاس استانی نماز که امروز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: اسلام یک مکتب و یک آئین منسجم است که دارای قواعد عملی، باورها و ارزش‌ها است.

وی افزود: دین به مثابه یک خیمه است که اگر تمام ابزار آن باشد اما عمود وجود نداشته باشد، معنایی پیدا نمی‌کند و عمود است که به آن معنا می‌دهد و با توجه به روایات که نماز را ستون دین می‌داند، این معنی را القا می‌کند که دین نیز با نماز تجلی میابد و اگر عمود مشکل پیدا کند، بقیه ارکان دین نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: مهمترین جنبه عملی دین در سیره پیامبر(ص)، انبیا الهی و ائمه معصومین، اقامه نماز است، لذا فاصله گرفتن از نماز و مسجد، آفات شدید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تلاش شیاطین این است که نماز را از ساحت اجتماع حذف کنند، اضافه کرد: وظیفه ما در مدرسه و دانشگاه به عنوان نمادهای تربیتی کشور این است که نماز را به عنوان محور تربیتی نسل جوان ترویج کنیم و اگر این فرهنگ در مدرسه و دانشگاه نهادینه شود، می‌تواند زمینه خیرات و برکات اجتماعی زیادی را در بر داشته باشد.

انتهای پیام
captcha