شبهات نسل جوان در مورد نماز پاسخ داده شود
کد خبر: 4112402
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

شبهات نسل جوان در مورد نماز پاسخ داده شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید شبهاتی که نسل نوجوان و جوان در مورد مسائل دینی بویژه نماز دارند، با استفاده از تخصص افراد صاحب نظر و ارتباط مدارس پاسخ داده شود.

محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نمازبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امروز، 15 دی‌ماه در هشتمین اجلاس نماز استان یزد که در شهرستان ابرکوه برگزار شد، گفت: بسیاری از شبهاتی که در بین نسل نوجوان و جوان وجود دارد، بدون پاسخ رها شده و آن گونه که شایسته است، در مورد رفع شبهات اهتمام لازم صورت نمی‌گیرد و لذا باید مدارس و فرهنگیان هر کدام شماره‌ای از یک عالم و روحانی داشته باشند و نسبت به رفع این شبهات و پاسخگویی به نوجوانان و جوانان اقدام کنند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های بسیار زیادی در زمینه نماز صورت گرفته اما هنوز کاستی‌های زیادی هم وجود دارد بویژه آنکه خانواده‌ها نیز باید در این زمینه پیگیر باشند، چرا نباید یک خانواده با مدرسه تماس گرفته و به جهت برگزاری نماز جماعت اول وقت تشکر کند و لذا این مسئله به دغدغه خانواده‌ها تبدیل شود و اگر نماز در زندگی نسل ما جاری و ساری شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به پاسخ به سؤالات نسل امروز در زمینه چرا باید نماز بخوانیم گفت: نماز یکی از راه‌های تشکر از خداوند است به دلیل نعمت‌های که به ما داده شده و این کمترین مقدار تشکر است و همچنین نماز یکی از راه‌های جلوگیری از فساد و مشکلات اجتماعی است و انسان را از این کارها باز می‌دارد. نماز باعث نزدیک شدن قلوب مؤمنان به یکدیگر و اتحاد و همبستگی می‌شود.

وی ادامه داد: به قول امام(ره) نماز کارخانه انسان‌سازی است و لذا نماز موجب خودسازی می‌شود چون همه کمالات را در بردارد. البته برای نماز در جامعه حرکت‌هایی شده ولی جدی گرفته نشده است که اهتمام بیشتری نیاز است .

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 6 سوره حجرات گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «ای مؤمنان، هرگاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.» بنابراین نباید هر چه شنیدیم، بلافاصله باور کنیم و باید نسبت به آن تحقیق صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اغتشاشات اخیر نشان داد به این آیه عمل نکردیم و پای حرف افراد فاسق که دشمن نظام اسلامی هستند، بدون تحقیق و جستجو نشستیم البته توجیه اقدامات، حماقت است و مسئولان نباید در کارها توجیه کنند، تضعیف نظام جمهوری اسلامی نیز جنایت است.  

انتهای پیام
captcha