توهین به ارزش‌ها سقوط عقلانیت مورد ادعای مدرنیته است
کد خبر: 4112543
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
مجید امامی با اشاره به اقدام موهن نشریه فرانسوی:

توهین به ارزش‌ها سقوط عقلانیت مورد ادعای مدرنیته است

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: توهین و تمسخر ارزش‌های یک جامعه سقوط عقلانیت و انسانیت مورد ادعای مدرنیته است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور؛ سید مجید امامی در واکنش به اقدام موهن نشریه کاریکاتور فرانسوی در هفته گذشته که مصداق توحش فرهنگی است گفت: تاریخ فرهنگی و حافظه تاریخی جامعه نشان از نقش‌آفرینی ماندگار عالمان و مراجع دینی و فرهنگی در کنار مردم ایران است؛ مراجع و رهبرانی که به اتکای مردم و هم تجربه با مردم برای رهایی از قیدهای استعمار اروپایی و آزادی از استبداد مورد حمایت ایشان تلاش کرده؛ جنگیده‌اند و مانند مردم هزینه داده‌اند. خصوصاً که پس از انقلاب  اسلامی عصاره علم ؛ تقوا و روحانیت حوزوی شیعه در قالب رهبری نهضت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواب آرام را از چشم دشمنان ملت و جامعه و جغرافیای ایران گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت:  توهین و بی‌ادبی و بی‌حیایی موحش یک نشریه در قالب کاریکاتور در فرانسه به عزیزترین عالم دینی امروز در جامعه شیعه نه‌تنها ذره‌ای از مرجعیت ؛ محبت و اقتدار این رهبر مقتدر کم نکرده بلکه چهره واقعی دشمنان فرهنگ ایران اسلامی خصوصاً جریان‌های محروم از فرهنگ عفاف و زیست عفیفانه را به آزادگان داخل و خارج ایران نشان داد و چهره بی‌منطقشان را برملا کرد.

بی‌شک مخالفان جمهوری اسلامی ایران خود را پشت برخی از ابهامات جامعه و حکمرانی؛ مثلاً در پرونده حجاب و پوشش اجتماعی پنهان کرده‌اند و این یعنی با همدلی و همگرایی بیشتر عمل کنیم و سخن بگوییم.

امامی اعلام کرد: زیر این دستکش مخملی یک تاریخ جنایتکار و بدسابقه و فاقد عقلانیت گفتگویی و ناتوان از رودررویی است؛ که به جای گفتگو و بحث در موضوع مهم سبک زندگی عفیفانه به توهین و تحقیر و تمسخر ارزش‌ها و مهمترین دلبستگی‌های یک جامعه رو می آورد و اولین حقوق فرهنگی و اولیات تعامل فرهنگی را رعایت نمی‌کند و این سقوط عقلانیت و انسانیت در جامعه‌ای است که مهد مدرنیته بوده و نشان‌دهنده بن‌بست‌ها و ناتمام ماندن آرمان‌های مورد ادعای مدرنیته است.

به همین منظور دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور این اقدام موهن را محکوم و آن را فرصتی برای افزایش زمان آگاهی و افشای چهره واقعی آزادی لیبرالیِ ضد توده‌های مستضعف و ارزش‌های اصیل می‌داند.

انتهای پیام
captcha