زنان رشد و بالندگی جامعه اسلامی را رقم می‌زنند
کد خبر: 4114306
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

زنان رشد و بالندگی جامعه اسلامی را رقم می‌زنند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: زنان و مادران، رشد و بالندگی جامعه اسلامی را رقم می‌زنند و در این راستا، حضرت فاطمه(س) یک الگوی تمام‌عیار است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، ظهر امروز، 23 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: زنان و مادران، رشد و بالندگی جامعه اسلامی را رقم می‌زنند و در این راستا، حضرت فاطمه (س) یک الگوی تمام‌عیار است.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار شخصیتی داشتند که امروز ما می‌توانیم آن را به عنوان یک شخصیت جامع و الگوی تمام‌عیار به دنیا نشان دهیم و دنیای غرب که مدعی حقوق زن بوده را به مبارزه بطلبیم. در حوزه مسائل سیاسی، دینی و اجتماعی نیز زهرای مرضیه (س) هرجا که احساس می‌کردند حضور پیدا کرده و نقش خود را ایفا می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: عفت و پاکی ویژگی این بانوی بزرگوار اسلام است و این کلیدواژه برای زن مسلمان است و نمی‌توانیم حریم عفت و پاکی زن را زیر سؤال ببریم. زن در اسلام عزیز است و عزت و شرافت دارد و منشأ رشد و بالندگی جامعه و مربی تربیتی است که باید مرد از دامان زن به معراج برود.

وی با اشاره به اینکه زن مسلمان کسی است که آزادگی، عزت، افتخار، شرف، عفت و کرامت و همه ارزش‌ها را در وجودش دارد، عنوان کرد:  دنیای غرب، زن را به عنوان یک کالا و ابزار تحقیقاتی در خدمت رسانه‌ها و نظام لیبرال دموکراسی غرب می‌داند.

عبادی‌زاده بیان کرد: دنیای غرب می‌خواهد که زنان عزت، شرافت و کرامت خود را از دست بدهند و آن‌ها می‌خواهند با لجن‌مال کردن شخصیت زنان، قداست زن و مادر را از بین ببرند اما زن مسلمان هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که حریم پاکی‌اش خدشه‌دار شود. فرهنگ برهنگی و اباحی‌گری امروز در دنیای غرب، زن را به انحطاط کشانده است اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حق تحصیل و آموزش دختران و پسران با عدالت انجام می‌گیرد و زنان ما امروز رتبه بالای تحصیلی را در جهان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در ادامه اضافه کرد: ۸۰ درصد زنان در زمان رژیم ستم‌شاهی بی‌سواد بودند اما در سال ۹۰ به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی آمار بی‌سوادی به کمتر از ۱۰ درصد و امروز نیز شاهد کاهش این آمار هستیم.

عبادی‌زاده با اشاره به سالروز ولادت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب، بیان کرد: امام خمینی (ره) یک مهندس و معمار اسلام معاصر و یک تفکر منحصر به فرد است. علما و فقها در زمان عصر غیبت امام زمان (عج) حافظان دین و کلیددار احکام نورانی اسلام هستند و امام خمینی (ره) نیز بر اساس همین منطق وارد میدان شد.

یادآور می‌شود نمازگزاران بندرعباس پس از نماز جمعه با حضور در راهپیمایی، هتک حرمت نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی و مرجعیت دینی را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha