منبرها نیاز به بازنگری دارند
کد خبر: 4114576
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
حجت‌الاسلام قرائتی:

منبرها نیاز به بازنگری دارند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه منبرها نیاز به بازنگری دارند، تأکید کرد: باید آیات قرآن کریم و روایات متناسب با ذائقه مخاطب امروزی در منابر بیان شود. 

حجت الاسلام محسن قرائتی

 به گزارش ایکنا از مازندران، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت دینی با موضوع روحانیت و جهاد تبیین ۲۴ دی با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سالن الغدیر سپاه کربلا در ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این همایش با اشاره به جایگاه دانشگاه فرهنگیان و با بیان اینکه خروجی این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی نگران شغل و ازدواج نیست،‌ اظهار کرد: فعالیت دیگر دانشگاه‌ها باید همانند دانشگاه فرهنگیان به ایجاد اشتغال، آرامش و امنیت برای تشکیل خانواده ختم شود.

 وی افزود: افتخار می‌کنم یک معلم هستم،‌ معتقدم معلم کار پخش علم به مغز انسان‌ها را برعهده دارد و معلم باید هم علم یاد بگیرد و هم تولیدکننده و هم توزیع‌کننده علم باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: معلمی و تبلیغ مهارت می.خواهد، کوتاهی‌ها در حوزه.های مختلف نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، والدین و... موجب حضور نسل نو در اغتشاشات اخیر کشور شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ۲۲ واجب میلیونی فراموش شده نظیر مساجد، ادارات، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، ائمه جمعه، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و ... در کشور داریم، خاطرنشان کرد: ‌به طور نمونه بیش از ۱۳میلیون دانش‌آموز رها شده‌اند و تعلیم و تربیت این قشر با چالش‌ها و کوتاهی‌هایی مواجه است.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه به خدمت رهبری رسیدم و عرض کردم با وجود اینکه ۳۰ مرتبه به حج مشرف شده‌ام، اما به مسلمانی خود شک دارم چرا که ۳۰ بار حج رفته‌ام اما برای زکات یک سفر نداشتم، افزود: باید تجدید نظیر کنیم و برای تمامی مباحث دینی فعالیت کنیم، زکات واجب است باید برای ترویج این مهم تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: ۲۲ واجب میلیونی فراموش شده در کشور وجود دارد که نماز و زکات از جمله این موارد است، در این بین نماز در سطح دانش‌آموزان مدارس که آمار بالایی از جمعیت را نیز تشکیل داده و اکنون در برابر هجمه‌های دشمن قرار دارند آنگونه که باید توجه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه معتادین موفق‌ترین گروه‌های تبلیغی هستند چرا که چهره به چهره تبلیغ اعتیاد را دارند، افزود: سخنرانی‌های جمعی زود از یاد می‌رود اما نکاتی که چهره به چهره به نوجوان و جوانان بیان می‌کنید تا مدت‌ها در یادشان می‌ماند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه منبرها نیازمند بازنگری هستند، تأکید کرد: شکایت پیامبر(ص) از ما قطعی است چرا که سهم قرآن که امانت آن حضرت است را به درستی ادا نکرده‌ایم؛ باید تفسیر قرآن را مورد توجه جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی، بیان کرد: باید آیات قرآن کریم و روایات متناسب با ذائقه مخاطب امروزی در منابر بیان شود. 

در ادامه این همایش آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران از تشکیل جامعه روحانیت مبارز در ساری خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم انتخابات جامعه روحانیت مبارز در سراسر استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم روحانیت راهبری جامعه با امت در شرایط فتنه است، افزود: در شرایط عادی مدیریت و هدایت کردن یک مسئله است اما در شرایط فتنه همانند اغتشاشات اخیر کشور که مانند آن را در بیش از ۴۳ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی بی شمار شاهد بودیم، چگونه باید جامعه را راهبری و فتنه‌ها را مدیریت و خاموش کرد؟ یکی از زیبا‌ترین کارکردها و راهبری جامعه روحانیت در همین موارد است.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه مقابله و مدیریت فتنه‌ها باید مورد توجه جامعه روحانیت باشد، تصریح کرد: باید با استمداد از قرآن و اهل بیت (ع) به مقابله با فتنه‌های شیطانی بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برای مقابله با فتنه‌ها باید با قرآن و اهل بیت(ع) آشنا باشیم و تفسیر و ترویج قرآن مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: نباید هیچ مسجدی در هفته بدون حداقل ۲۰ دقیقه تفسیر قرآن کریم باشد.

وی اظهار کرد: باید بصیرت خود را افزایش دهیم چرا که بدون بصیرت و وحدت نمی‌شود با فتنه‌ها مقابله کرد، نیاز به جهاد تبیین داریم تا در فتنه‌ها پیروز شویم.

آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد: مقابله با فتنه‌ها بدون تیر و ترکش محقق نمی‌شود، عمامه‌پرانی‌ها و اهانت به چادر بانوان محجبه نیز همین تیر و ترکش‌هاست که دریافت شد تا شعله‌های فتنه در اغتشاشات اخیر کشور خاموش شد.

، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
، همایش بزرگ علما و روحانیت شرق استان مازندران
انتهای پیام
captcha