سازماندهی ۱۲۵ گروه‌ جهادی خراسان‌جنوبی برای خدمت رسانی به مردم در سرما
کد خبر: 4114846
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

سازماندهی ۱۲۵ گروه‌ جهادی خراسان‌جنوبی برای خدمت رسانی به مردم در سرما

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از سازماندهی ۱۲۵ گروه‌ جهادی خراسان‌جنوبی برای خدمت رسانی به مردم در اوج سرمای زمستان و افت شدید فشار گاز در برخی مناطق استان خبر داد.

گروه جهادی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ دی ماه گفت: با توجه به‌ برودت هوا و افت شدید گاز در استان‌های شرقی کشور  طی چند روز گذشته و احتمال قطعی گاز در سطح استان از هفته گذشته اطلاع رسانی به گروه‌های جهادی صورت گرفته و بیش از ۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی به هموطنان در این زمینه سازماندهی شده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: از جمله اقدامات جهادگران در این مدت آموزش مردم در مساجد و ترویج کاهش مصرف خانگی گاز، اطلاع رسانی به عموم مردم جهت آمادگی قطع گاز و پیش بینی وسایل گرمایشی جایگزین ، هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان و شرکت گاز برای کمک به مردم در صورت نیاز ، آمادگی گروه ها برای توزیع سوخت نفت از طریق جایگاه‌های روستاها، و جمع آوری بخاری‌های نفتی و برقی و تعمیر و بازسازی آنها و آمادگی برای توزیع و سایر موارد است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از روز گذشته با توجه قطع موردی در برخی روستاهای بشرویه قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بشرویه پای کار آمد و با فعالیت ۲۴ ساعته تعداد ۱۱۰ عدد کرسی برقی را ساخته و در بین مردم توزیع کرده است.

هنری تصریح کرد: همچنین تعداد ۶۰ بخاری نفتی قدیمی از آموزش پرورش دریافت شده که توسط جهادگران بشرویه تعمیرات آنها در حال انجام است که بین مردم توزیع شود. 

وی اظهار کرد: با کمک گروه‌های جهادی فردوس نیز بیش از ۱۰۰ چراغ و بخاری نفتی برای شرایط بحران جمع آوری شده است؛ همچنین فراخوان و شناسایی خواهران توانمند در زمینه پخت نان هیزمی در این شهرستان نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: در تمامی شهرستان‌ها قرارگاه جهادی شهرستان فعال شده و ضمن آگاه سازی مردم و رصد کامل ‌روستاها و مناطق مختلف سطح شهرستان با هماهنگی مدیریت بحران آماده خدمت رسانی است.

انتهای پیام
captcha