معرفی تاریخ و فرهنگ غنی فلسطین در جشنواره قرآنی مالزی
کد خبر: 4116970
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

معرفی تاریخ و فرهنگ غنی فلسطین در جشنواره قرآنی مالزی

نماینده سازمان فرهنگی فلسطین در مالزی گفت: تلاش کردیم در جشنواره قرآنی مالزی با نمایش ماکت‌ مسجد الاقصی، تصاویر قدیمی از قبة الصخره و بیت‌المقدس و معرفی آیین‌های سنتی و فولکلوریک فلسطین در مورد تاریخ و فرهنگ غنی فلسطین به بازدیدکنندگان در غرفه خود اطلاعات مفیدی ارائه دهیم.

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو که از ۳۰ دی  در مرکز چاپ و نشر قرآن پوتراجایا در مالزی آغاز به کار کرده فرصتی برای نمایش هنرهای قرآنی کشورهای شرکت‌کننده است. این جشنواره به همت تعدادی از نهادهای مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شده و تا 9 بهمن میزبان بازدیدکنندگان مالایی است.

 یکی از کشورهایی که در این نمایشگاه آثار خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته فلسطین بوده که سابقه و تاریخ غنی این کشور در حوزه هنر اسلامی مورد توجه همگان است.

ریان عبدالله، نماینده سازمان فرهنگی فلسطین در مالزی در مورد حضور خود در این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی گفت: سازمان فرهنگی فلسطین یکی از مراکزی است که از نظر فرهنگی با سازمان‌های مالزی همکاری و ارتباط دارد. در مورد این جشنواره باید بگویم که سازمان ما با بسیاری از NGO های مالزی در این جشنواره ارتباط برقرار کرده که اینفلونسرهای مالزی نیز شامل این همکاری هستند.

عبدالله افزود: یکی دیگر از اهداف ما آشنایی مردم مالزی با موضوع فلسطین و فرهنگ فلسطین است. در این رابطه نشستی را برگزار خواهیم کرد که در آن فعالانی از فلسطین و همچنین غزه به صورت آنلاین حضور خواهند داشت.

نماینده سازمان فرهنگی فلسطین در مالزی گفت: از دیگر فعالیت‌های ما برگزاری برنامه‌ای از سوی سازمان الحکمه است که در حوزه آموزش زبان عربی به غیرعرب زبانان فعالیت دارد.

وی در مورد این نمایشگاه با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی فلسطین  گفت در این نمایشگاه از روز اول حضور داشتیم و تلاش کردیم در مورد فلسطین، فرهنگ فلسطین و مسجدالاقصی به بازدیدکنندگان در غرفه خود اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. در واقع برخلاف سایر غرفه‌ها چیزی برای فروش نداریم و آثار در غرفه ما تنها برای نمایش است،‌ مانند ماکت‌های مسجد الاقصی، تصاویر قدیمی از مسجد الاقصی و بیت‌المقدس و معرفی آیین‌های سنتی و فولکلوریک فلسطین.

ریان عبدالله در مورد غرفه ایران در این جشنواره نیز ضمن تمجید از کار هنرمندان ایرانی گفت: از آثار ایرانی به خصوص در مورد ساخت انگشتر خوشم آمد و شگفت‌زده شدم. این آثار هنری بسیار زیبا و هنرمندانه و مصحف‌های به نمایش گذاشته شده بسیار حرفه‌ای و زیبا بودند.

نماینده سازمان فرهنگی فلسطین در مالزی در پایان در مورد این جشنواره‌ها و نقش آن در افزایش همکاری بین هنرمندان گفت: در مورد سال 2023 صحبت می‌کنیم و همه کشورها در این زمینه‌ها پیشرفت داشته و این باعث شده که این نمایشگاه‌ها برای مسلمانان و غیرمسلمانان بسیار دیدنی شود. به همین دلیل باید همه با هم همکاری کنند تا در جشنواره‌های بیشتر آثار تمام کشورها در معرض نمایش عموم دربیاید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha