آتش زدن پرچم و اقامه نماز مقابل سفارت سوئد در اردن + عکس
کد خبر: 4117143
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

آتش زدن پرچم و اقامه نماز مقابل سفارت سوئد در اردن + عکس

شهروندان خشمگین اردنی با برپایی تجمع در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد پرچم این کشور را به آتش کشیدند و در همان جا به نماز ایستادند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، شهروندان اردنی شامگاه دیروز سه‌شنبه، 4 بهمن با تجمع مقابل سفارت سوئد در امان، پایتخت اردن اقدام مقامات سوئدی در اعطای مجوز به راسموس پالودان، افراط‌گرای دانمارکی برای به آتش کشیدن قرآن مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را محکوم کردند.

اردنی‌ها در این تجمع اعتراضی، پرچم سوئد و تصاویری از پالودان را به آتش کشیدند. همچنین پلاکاردهایی در دست آنها بود که روی آن نوشته شده بود: «تعرض به مقدسات آزادی بیان نیست». «قرآن ما قانون اساسی ماست.»

شهروندان اردنی همچنین شعار می‌دادند: «دشمن خدا صدایم را بشنو با چه جرئتی کتاب خدا را می‌سوزانی» یا «سوئد نژادپرست است»، «دست کینه‌توزان بشکند».

شرکت‌کنندگان در این تحصن که به دعوت حزب جبهه عمل اسلامی با حضور فعالان مدنی و نهادهای مرتبط با جوانان اردن برگزار شده بود، خشم خود را از این جنایت ننگین اعلام کردند و از دولت اردن خواستند پیامی شدیداللحن به دولت سوئد ارسال کند.

آنها بر ضرورت تحقق وحدت بین مسلمانان و رساندن پیامی واحد به جهانیان در مخالفت با تعرض به مقدسات تأکید کردند.

مراد العضایله، دبیر کل حزب جبهه عمل اسلامی اردن هم در این تجمع تأکید کرد: اقدام افراط‌گرای دانمارکی با موافقت مقامات سوئدی، توهین به مصحف شریف و مقدس‌ترین دارایی مسلمانان است، زیرا تنها یک کتاب هم نیست بلکه قانون اساسی مسلمانان محسوب می‌شود.

وی ضمن درخواست از دولت سوئد برای عذرخواهی از یک میلیارد مسلمان گفت: اگر این افراط‌گرایی که اقدام به سوزاندن قرآن کرده است، محاکمه نشود، ما کمپین تحریم کامل کالاهای سوئدی را اعلام خواهیم کرد.

ثابت عساف، یکی از رهبران این حزب نیز گفت: ما برای دفاع از قرآن کریم زندگی می‌کنیم و جان می‌دهیم و برای آن مبارزه می‌کنیم و این کتاب خدا تروریست‌های واقعی را که قصد تعرض به آن دارند، نشان داد.

ینال فریحات، عضو فراکسیون الاصلاح در پارلمان اردن هم در این تجمع با تأکید بر اینکه آتش خشم مسلمانان در توهین به مقدساتشان هرگز خاموش نمی‌شود، گفت: اینجا مقابل سفارت سوئد این پیام را به استکهلم می‌فرستیم. اگر گمان می‌کنید می‌توانید به ما و مقدساتمان توهین کنید، باخته‌اید.

وی افزود: دلیل تعرض آنها به قرآن کریم این است که آنها از اهمیت قرآن در نهضت امت اسلامی و حاکمیت آن بر جهان باخبرند.

شرکت‌کنندگان در تجمع همچنین از وزارت خارجه کشورشان خواستند فوراً از سفارت سوئد بخواهد که عذرخواهی کند.

آنها سپس در محل تجمع اعتراضی خود در مقابل سفارت سوئد نماز جماعت برگزار کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۳:۴۰
1
1
در پناه قرآن موفق و موید باشید.
captcha