جبهه کفر نمی‌تواند طلیعه نور قرآن را خاموش کند
کد خبر: 4117557
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد تأکید شد؛

جبهه کفر نمی‌تواند طلیعه نور قرآن را خاموش کند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری گفت: جبهه کفر با وجود تمام تلاش‌ها نتوانسته است طلیعه نور قرآن را خاموش کند، این خیال خامی است و قرآن به زیبایی از حرکت دشمنان یاد کرده و می‌فرماید «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.»

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاریبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری امروز، هفتم بهمن‌ماه در سخنرانی پیش از نماز جمعه شهرکرد در مصلی امام خمینی(ع) با گرامیداشت ماه پر خیر و برکت رجب و اعیاد پیش رو و با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در غرب اظهار کرد: متأسفانه شاهد بودیم که در راستای مقابله با دین مبین اسلام و ظهور تمدن نوین اسلامی، دشمنان کوته‌فکر، عقب‌مانده و شکست خورده اهانت‌ خود را در چند روز گذشته به ساحت نورانی قرآن کریم تکرار کردند.

وی با ذکر اینکه تمدن نوین اسلامی تمدن منحط غرب را به مخاطره انداخته است، ادامه داد: نور این تمدن در حال تلألو بوده و ظلمت تمدن غرب را از میان می‌برد؛ پیروان این تمدن منحط در رنگ و لعاب مفهوم مقدس آزادی، توهین به قرآن کریم و مقدسات را برای خود مجاز می‌دانند و تصور می‌کنند که با این دست اقدامات توهین‌آمیز می‌توانند نور الهی را متوقف کنند.

احمدی به تحریم علیه نهادها و اشخاص انقلابی از سوی غرب نیز اشاره کرد و توضیح داد: دشمنان تصور می‌کنند که با تحریم‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند جلوی صدور اسلام و تثبیت نظام مقدس اسلامی را در عالم بگیرند، نظامی که مقدمه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است. این خیال خامی است که قرآن به زیبایی از حرکت دشمنان یاد کرده و می‌فرماید «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.»

این مدرس حوزه علمیه استان تأکید کرد: در مقابل این دشمنی‌ها، اراده حق قرار دارد که به تصریح این آیه شریفه خداوند نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال می‌رساند. در دو جای مصحف شریف در سوره‌های صف و توبه به این مسئله اشاره شده که دشمنان در صدد خاموش ساختن نور توحید هستند، اما یقینا موفق نخواهند شد، بلکه خداوند انبیا و دین و کتاب را فرستاده است تا اراده خداوند مبنی بر سیطره یافتن اسلام و سبک زندگی اسلامی جامه عمل بپوشد و لذا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حیات طیبه‌ای که هدف تمامی انبیای الهی و تنها هدف نظام جمهوری اسلامی است، مطمئناً اتفاق خواهد افتاد هر چند که دشمنان و مخالفان می‌خواهند تشعشعات این نور را خاموش کنند.

احمدی با اشاره به اینکه در طول تاریخ نیز جبهه کافر با وجود تمام تلاش‌ها نتوانسته است طلیعه نور قرآن را متوقف کند، افزود: همیشه این تقابل وجود داشته اما «وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ»، جبهه حق پیروز میدان بوده و امروز نیز، جبهه کافرین و دشمنان نظام اسلامی مانند اسلاف خود سرگذشت و عاقبتی شبیه نمرودها و فرعون‌ها دارند و این وعده قرآن کریم است که «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» (قصص/۵) و همچنین «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً» (اسراء/۸۱).

نظام متصل به جریان توحیدی پیروز میدان است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: نظام برخاسته از جریان حق و متصل به نظام توحیدی و پرچمدار تمدن نوین مطمئنا پيروز میدان است و این شیطنت‌ها نتیجه‌ای جز نابودی خودشان ندارد. دشمن به انواع دشمنی‌ها از تحریم و تهدید و تزویر پرداخته اما با فضل الهی و به مدد درایت رهبر انقلاب و در میدان بودن مردم بصیر، شجاع و ولایتمدار و دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز همیشه تیر دشمن به سنگ خورده است.

احمدی در تبیین چرایی تحریم نهادهای انقلابی از سوی جبهه استکبار، گفت: طبیعی است که هر حرکت و رویه‌ای که در جهت تضعیف دشمنان باشد، آنان را عصبانی می‌کند و به فکر می‌اندازد که جلوی حرکت را بگیرند، اما این هم به فضل الهی راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان کرد: این ستاد در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی به فعالیت می‌پردازد و اعضا و جلسات و وظایف مشخصی دارد. این ستاد چند رویکرد را دنبال می‌کند که اولین آن ناظر بر فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است.

احمدی ادامه داد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در افراد جامعه نهادینه شود و جا بیفتد، پیشرفت نظام اسلامی با جدیت، نظم و شتاب بیشتری محقق خواهد شد، این فریضه از آحاد مردم مورد انتظار است که خودشان وارد میدان شده و نسبت به خوبی‌ها و بدی‌ها، واجبات و محرمات حساس باشند. همچنین تذکر لسانی وظیفه آحاد جامعه چه حکومت و چه اقشار مختلف مردم است که البته باید احکام، مسائل، شرایط و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را نیز همگان یاد بگیرند.

وی با تصریح اینکه دوره‌های امر به معروف و نهی از منکر در استان در حال برگزاری است، گفت: علاقه‌مندانی که این واجب الهی برایشان اهمیت دارد و می‌خواهند شرایط و احکام آن‌را یاد بگیرند، می‌توانند در جلسات هفتگی روزهای چهارشنبه که در مصلی شهرکرد برگزار می‌می‌شود شرکت کنند و این رویکرد آموزشی در شهرستان‌ها نیز دنبال خواهد شد.

پیگیری مطالبات مردم

احمدی تأکید کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشته‌اند که ستاد امر به معروف باید ستاد احیای این فریضه الهی باشد و لذا ورود ستاد در معروف‌ها و منکرات موضوعیت ندارد و بلکه از سوی رهبری نهی شده است؛ درواقع اصلی‌ترین وظیفه ستاد باید بسترسازی باشد تا آحاد جامعه آمر به معروف و ناهی از منکر شوند که اقداماتی نظیر فرهنگ‌سازی، آموزش، حمایت و ... در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اضافه کرد: رویکرد دیگر ستاد این است که پیگیر مطالبات مردم باشد، چراکه معتقدیم برای اشاعه معروف‌ها و جلوگیری از منکرها از مسئولان باید آغاز شود؛ مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان هستند که مقام معظم رهبری نیز نسبت به این مهم تأکید داشته‌اند. در همین راستا موارد متعددی از مطالبات مردمی در استان از سوی ستاد پیگیری شده و به سرانجام رسیده است.

احمدی تأکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود که ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر شدن را داشته باشند و با هر موردی از کوره در نروند و بر آشفته نشوند و یا در مقام توجیه قرار نگیرند بلکه با شفافیت مشکلات را بپذیرند و پاسخگو باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان برخی مطالبات مردمی استان از مسئولان را یادآور شد و گفت: تجدید نظر مسئولان در خصوص قبض‌های نجومی گاز در منطقه سردسیر چهارمحال‌وبختیاری، مبارزه با فساد از سوی مسئولان و به‌ویژه استاندار، ارائه گزارش به مردم در خصوص برخورد با مدیران متخلف، دقت در انتصابات که باعث ناامیدی مردم نشود، مسئله عفاف و حجاب و مقابله‌ با هنجارشکنی‌ها از جمله مطالبات و انتظاراتی هستند که مردم از مسئولان دارند.

یادآور می‌شود، نمازگزاران چهارمحال‌وبختیاری همزمان با سراسر کشور، با سر دادن شعارهایی در اعتراض به هتک حرمت ساحت نورانی قرآن کریم توسط کوردلان و شیطان‌صفتان غربی، این اقدام شنیع را محکوم کردند. 

انتهای پیام
captcha