اهانت به سپاه نشانه حقانیت جمهوری اسلامی و انجام درست رسالت‌هاست
کد خبر: 4117567
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
امام جمعه موقت بیرجند:

اهانت به سپاه نشانه حقانیت جمهوری اسلامی و انجام درست رسالت‌هاست

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی گفت: اهانت به سپاه به معنای ضعف دشمن و نشان حقانیت جمهوری اسلامی است و اینکه توانستند رسالت خود را در موقعیت‌های مختلف به‌درستی نشان دهند.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز، هفتم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به فضیلت ماه‌های رجب و شعبان گفت: برطبق آیات قرآن، تزکیه قبل از تعلیم مورد تاکید بوده و علوم الهی در ظرفی که لیاقت داشته باشد، ریخته می‌شود پس از فرصت ماه‌های معنوی باید بهترین بهره‌ها را برد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون این نیروهای مسلح بودند که اجازه ندادند یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتد و همچنین در سطح منطقه افتخارات سپاه پاسداران قابل تامل است چرا که نگاه بلندی به انقلاب داشتند.

وی با بیان اینکه توهین به ساحت مقدس پیامبر و نشانه گرفتن سپاه پاسداران نشان داد که دشمن از پیوند عمیق سپاه و جمهوری اسلامی و قدرتی که ساخته شده می‌ترسد، افزود: اهانت به سپاه به معنای ضعف دشمن و نشان حقانیت جمهوری اسلامی است و اینکه توانستند رسالت خود را در موقعیت‌های مختلف به‌درستی نشان دهند.

نوفرستی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن روی دانشگاه و ترویج بی‌حجابی تصریح کرد: همه انبیا تصدیق‌‌کننده انبیای گذشته بوده و طبق آیات الهی هر پیامبری باید به پیامبر قبل و بعد از خود ایمان داشته و زمینه‌های اقبال مردم به آن پیامبر را فراهم کند.

وی ادامه داد: آنچه در آسمان و زمین است تسلیم خدا بوده و انتخاب مسیر حق برای انسان اختیاری بوده؛ از سویی دیگر اسلام دین کاملی است و تنها دین پذیرفته شده نزد خداوند بوده، اما عده‌ای از اهل کتاب علی‌رغم اینکه می‌دانستند آگاهانه در مقابل انبیا و آیات خدا قرار گرفتند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه جامعه اروپا خود را پیروان حضرت مسیح(ع) می‌دانند که بر این اساس باید همه انبیای الهی یاری شوند، افزود: آینده از آن دین اسلام است و هرچند مشرکان این را نمی‌خواهند اما سراسر عالم را حکومت الهی اسلام پر می‌کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امام راحل با تکیه بر خدا و نگاه بلند و دیدن ظرفیت و لیاقت جامعه ایران، زمینه‌ حکومت جهانی امام زمان را فراهم کرد تا ایران اسلامی به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام معرفی شود؛ از همین رو ۴۴ سال همراهی مردم با امامین انقلاب و ایستادن پای دین و اقرار به میثاق الهی جای شکر دارد به همین دلیل دشمنان از ایران اسلامی وحشت دارند که به یک حکومت فاسد پایان داد.

وی با اشاره به مفاسد شاهان پهلوی تصریح کرد: برخوردهای خشن با جامعه و غارت بیت‌المال از عملکردهای رژیم پهلوی بود که حتی اسناد آن در سفارت آمریکا وجود دارد؛ افتتاح قمارخانه یا پرواز رایگان برای قماربازان برای اهانت به دین خدا نیز از عملکردهای این رژیم است که انقلاب اسلامی به آن پایان داد و زمینه احیای دین خدا را نه تنها در منطقه بلکه در جهان فراهم کرده است.

نوفرستی ادامه داد: آثار نفوذ دین اسلام در آلمان و دیگر کشورها وجود دارد و دشمنان از آن هراس دارند؛ دشمنان در ماه‌های اخیر اغتشاشات را در کشور زمینه‌سازی کردند که پیام آنها ترویج بی‌عفتی و بی‌غیرتی در جامعه بود تا به جامعه روحانیت اهانت کنند اما به‌واسطه حضور مردم شکست خوردند.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و انجام رسالت سپاه زمینه وحدت بین مسلمان فراهم شده و به ویژه در جبهه مقاومت این اتحاد مشهود است که این امر نمود اقتدار نیروهای انقلابی بوده و دشمن از آن هراس دارند؛ بنابراین در جنگ ترکیبی امروز باید برای شکست توطئه‌های دشمن تلاش کنیم و از مراجع و بزرگان نیز انتظار حمایت از ولایت را داریم.

نمازگزاران همزمان با سراسر کشور، با سردادن شعارهایی، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha