دوستی و دشمنی‌ها را برای خدا انجام دهیم
کد خبر: 4117574
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
آیت‌الله دژکام:

دوستی و دشمنی‌ها را برای خدا انجام دهیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت شناخت دشمنان و مخالفان توحید گفت: وظیفه ما این است که دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را برای خدا انجام دهیم و با خواسته خدا و امر خدا هماهنگ باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، هفتم بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: در رابطه با معارف انقلاب اسلامی که در هفته‌های گذشته سخن گفته‌ایم یک مطلب بسیار مهم مسئله دشمن‌شناسی حول محور توحید است که مهم‌ترین اصل در معارف انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت دشمنان و مخالفان توحید اظهار کرد: باید بدانیم چه کسانی دشمنان توحید هستند و نمی‌خواهند ما و مردم دنیا موحد باشیم و خداوند را پرستش کنیم و در همه امور زندگی‌مان توحید جریان داشته باشد؟ دشمن‌شناسی مسئله‌ای است که باید روی آن کار کنیم زیرا اگر دشمنان و مخالفان توحید را نشناسیم، موحد حقیقی نبوده‌ایم.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: در روایات است که بنی‌امیه می‌گفتند از توحید و دین هرچه می‌خواهید بگویید اما در باب دشمن چیزی نگویید. برای آنکه مردم دشمنان توحید را نشناسند و بنی امیه بتواند کار خود را پیش برد. وقتی دشمن را شناختیم وظیفه ما مخالفت و دشمنی با دشمنان خدا است. ممکن است نوع دشمنی کردن مختلف باشد، اما کسی نمی‌تواند بگوید با دشمن باید دوستی کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به حدیث امام جواد(ع) که فرمودند خداوند به پيامبران وحى فرمود: دل بركندن تو از دنيا مايه آسودگى زودرس خود توست و دل بستنت به من موجب ارجمندى تو نزد من است، ليكن آيا به خاطر من با كسى دشمنى ورزيده اى و از بهر من با كسى دوستى كرده‌ای، گفت: وظیفه ما این است که دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را برای خدا انجام دهیم و با خواسته خدا و امر خدا هماهنگ باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه ما برای دشمنی کردن با دشمنان خدا و دشمنان توحید چیست؟ آیا دشمن را شناخته‌ایم یا خیر؟ اگر نشناخته‌ایم کار ما ناقص است. اگر شما سرفصل مبارزه با دشمنان را حذف کنید امت اسلامی و انقلاب اسلامی ضربه خواهد خورد. این انقلاب برپا شده و فرزندانش شهید شده‌اند تا دین مردم آسیب نبیند و یک وجب از این خاک کم نشود، ناجوانمردی است اگر وظیفه خودمان را در برابرشان انجام ندهیم یا در مقابل دشمنان خداوند غفلت کنیم.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار کرد: مناسبتی که یادآوری و بزرگداشت آن بر ما واجب است، ۱۲ بهمن‌ماه روز بازگشت امام خمینی(ره) از تبعید به وطن است؛ چرا که آغاز یک حرکت بزرگ در دوران معاصر جهان شد. شاید اوایل نهضت، کسی بزرگی آن را نشناخته بود، اما این حرکت منتهی به یک نهضت و انقلاب بزرگ شد که دنیا را متأثر کرد و مناسبات تغییر داد و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز همه می‌دانیم این انقلاب و کشور به جایی رسیده که در محاسبات کل دنیا اثرگذار است، افزود: در این مسیر چهل و چند ساله فراز و فرودهایی داشته‌ایم اما همه این مسیر خیر بوده است چرا که همه آن برای خدا است و ما از همین امروز خودمان را آماده می‌کنیم برای حرکت بزرگ ۲۲ بهمن و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی. این مسیر را ملت ما به لطف خدا تا اینجا پیش آمده و این همه افتخار آفریده و با قدرت هم ادامه خواهد داد.

وی در ادامه به تبیین نکاتی درباره نیازهای پیشبرد بهتر اهدا انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یکی از این نیازها اصلاح شرایط اقتصادی و مستقل شدنمان در اقتصاد است. سند توسعه و برنامه‌‌های توسعه کشور و پیشبرد آن یکی از نیازهای امروز ماست. باید روی آن کار و دقت شود. باید ببینیم این چیزی که در سندها نوشته شده چقدر اجرا شده و پیش رفته است. این روزها در حال نوشتن برنامه هفتم توسعه هستیم و در مجلس در حال کار کردن روی آن هستند. باید بدانیم آنجا که برنامه‌ها اجرا شده نقاط قوت چه بوده و آنجا که کاری زمین مانده مشکل از کجا بوده و باید بتوانیم با دقت نظر و برنامه‌ریزی و همت آن را برطرف کنیم. بحمد الهی هم ملت پای کار هستند و مسئولان دلسوز داریم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: مسلماً می‌دانیم که اگر می‌خواهیم اهداف بزرگ انقلاب را پیش ببریم و ادامه راه شهدا را پی بگیریم یکی از نیازهای مهم ما این است که اقتصاد قوی و مستقل داشته باشیم و در این مسئله به نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند ضربه بزند. تولید دانش‌بنیان ایجاد شود، مسائل اقتصادی سر و سامان بگیرد. نمی‌خواهم بگویم در این مدت کاری انجام نشده است اما آنچه توقع بوده هنوز به نتیجه نرسیده است و باید به یاری خداوند روی آن بیش از پیش کار کنیم. مدیران سطوح عالی کشور دلسوز و پیگیر کار هستند. ان‌شاءالله مدیران میانی نیز باید پای کار بیایند تا موفقیت حاصل شود.

وی گفت: در استان فارس در مسئله راه آهن، در مسئله ترانزیت کالا در اشتغال جوانان و... که همه در آبادانی استان اثر مستقیم دارد هنوز نیازمند کار بیشتر و پیشرفت بیشتر هستیم. باید پیش برویم. شرایط امروز فراهم است اما باید موانع این حرکت را نیز کنار زد تا به نتیجه برسیم. که به یاری خدا اطمینان داریم شما ملت پای کار هستید و از آبادانی کشور و پیشرفت کشور حمایت خواهید کرد تا به نقطه‌ای برسیم که مشکلات اقتصادی پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام
captcha