حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران را نباید به روابط بین دو کشور ربط داد
کد خبر: 4117608
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران را نباید به روابط بین دو کشور ربط داد

امام‌جمعه ارومیه ضمن محکوم کردن فردی مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: طبق اطلاعات اولیه حمله مسلحانه به سفارت این کشور یک مساله شخصی است و نباید آن را به جمهوری اسلامی ربط داد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه ۷ بهمن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جسارت به قرآن کریم توسط عوامل استکبار جهانی در کشور سوئد، اظهار کرد: توهین به قرآن کریم ناشی از نادانی و جهالت دشمنان است.

وی کتاب‌سوزی را نشانه عقب‌ماندگی فکری دانست و اضافه کرد: توهین‌کنندگان به قران کریم، وحوش زمانه هستند.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه دین اسلام، دین رحمت و مهربانی است، گفت: هرچند انجیل و تورات تحریف شده‌اند اما مسلمانان واقعی برای کتب آسمانی احترام قائلند و توهین به ادیان را نمی‌پسندند.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: توهین‌کنندگان به قرآن در مقابل اسلام و کتاب خداوند عاجز و ناتوان هستند و این اقدامات باطل نشانگر عجز آنان است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال ارائه چهره‌ای خشن از قرآن و اسلام هستند، اظهار کرد: قرآن کریم صلح آمیزترین و لطیف ترین کتاب الهی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: دین اسلام به دفاع در برابر متجاوزین و ظالمان تاکید کرده که این حق هر انسان آزاده‌ای است.

حجت‌الاسلام قریشی اظهار کرد: توهین کنندگان به قرآن کریم از نسل همان افرادی هستند که در دوره پیامبر (ص)، در گوش‌های خود را پنبه می‌کردند تا محتوای معجزه قرآن در آنان اثر نکند.

امام‌جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید برضرورت تکریم ارباب رجوع توسط مدیران، گفت: شخص آیت‌الله رییسی روحیه خوبی در خدمت به مردم دارد که انتظار می‌رود مدیران و کارمندان دولتی این را سرلوحه عملکرد خود قرار دهند.

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری با بیان اینکه نماز پاک کننده معصیت است، تاکید کرد: نماز کلید بهشت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین ضمن محکوم کردن حمله امروز صبح فردی مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: طبق اطلاعات اولیه حمله مسلحانه به سفارت این کشور یک مساله شخصی است و نباید آن را به جمهوری اسلامی ربط داد.

انتهای پیام
captcha