امام خمینی(ره) موازنه قدرت جهانی را با چالش روبرو کرد
کد خبر: 4118789
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
سردار حسین سلامی:

امام خمینی(ره) موازنه قدرت جهانی را با چالش روبرو کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم اختتامیه رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با بیان اینکه هنر امام خمینی(ره) این بود که موازنه قدرت جهانی را با چالش روبرو کرد، گفت: امام هویت غارت شده ملت ایران را به آنان بازگرداند.

امام خمینی(ره) موازنه قدرت جهانی را با چالش روبرو کردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور امروز 12 بهمن ماه، با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنان کوتاهی ضمن تبریک دهه فجر و میلاد حضرت جوادالائمه(ع) گفت: خوشبختانه از حمایت‌های سردار سلامی در موضوع فضای مجازی برخوردار هستیم تا با حضور شما فناوران و هنرمندان، شبکه سایبری انقلاب اسلامی در مسیر شکل‌گیری اعتلا یابد.

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم گفت: بعضی از لحظه‌های تاریخ یک امتداد ابدی دارند. نقطه نیستند، ظهور یک لحظه برای یک موقعیت خاص نیستند، بلکه امتداد زنده‌ای از یک حقیقت هستند. لیله قدر همین تعبیر را دارد که از هزار ماه افضل است. به دلیل امتداد تأثیر است که برخی از شخصیت‌ها نیز اینگونه هستند و فراتر از مرزهای زمان حرکت می‌کنند و امتداد ابدی دارند و هرگز تاریخ نخواهد توانست بر چهره آنها غبار فراموشی افکند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: امروز از همان روزهای الهی است. وقتی امام خمینی(ره) بعد از ۱۵ سال به وطن بازگشت و نقشه یک انقلاب شکوهمند در عالم رقم خورد. شما جوانان بسیاری از حوادث تلخ انقلاب را ندیدید، این از یک جهت جای خوشبختی دارد اما ما توانستیم بخشی از آن تلخی‌ها را ببینیم.

سردار سلامی ادامه داد: زمانی که ایران صاحب یک تمدن کهن و عظیم در تاریخ بشر بود به عنوان بخش مهمی از دکترین ستون‌های دوگانه نیکسون تلقی می‌شد، یعنی ایران محوری بود که سیاست‌های آمریکا بر محور آن گردش می‌کرد. اما ایران به دلیل موقعیت راهبردی خاص و یک قدرت اقتصادی برتر قادر بود محملی برای سیاست‌های آمریکا باشد. جغرافیای سیاسی ایران جزیی از جغرافیای سیاسی آمریکا بود و هویت سیاسی مستقلی برای ایران قائل نبودند.

بازگرداندن هویت غارت شده ملت ایران

وی تصریح کرد: اما با پیروزی انقلاب آنها نمی‌توانستند باور کنند که یکی از وزنه‌های راهبردی آنها در مقابل شوروی از مدار جاذبه سیاسی آمریکا خارج می‌شود. هنر امام این بود که موازنه قدرت جهانی را با چالش روبرو کرد و هویت غارت شده ملت ایران را به آنان بازگرداند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با پیروزی انقلاب هویت جدیدی در جهان اسلام با محوریت ایران شکل گرفت، بیان کرد: این پایان ماجرا نبود و چون ضلع جدیدی به قدرت جهانی افزوده شده بود برای آمریکا قابل تحمل نبود که بزرگترین دارایی منطقه‌ای خود را از دست بدهد، به همین دلیل در قبال این پدیده بی‌تفاوت نبودند.

تلاش دشمن برای ناامیدی مردم 

سردار سلامی با اشاره به تلاش استکبار برای بازگشت به تاریخ این کشور گفت: آنها نمی‌توانند ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ بپذیرند. از کودتای نظامی تا طر‌ح‌های تجزیه‌طلبانه و یک جنگ بزرگ جهانی علیه ملت ایران آغاز شد اما همه آنها با پیروزی ملت ایران روبرو شدند. اینهم پایان ماجرا نبود. جنگ در ابعاد دیگری جریان پیدا کرد و از عرصه نظامی به عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تغییر جغرافیا داد و وارد عرصه علم و فناری هم شد و دانشمندان ما را هم ترور کردند. آنها با تحریم اقتصادی سعی کردند مردم ما را از انقلاب ناامید کنند و نشان دهند با حاکمیت دینی نمی‌توان در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: پس از ارتحال امام(ره) بیرق هدایت امت در دست جانشینی صالح قرار گرفت که بیش از سه دهه است در بحران‌های جهانی سفینه نجات این امت است. هنر این مرد بزرگ که امروز ما توفیق سربازی او را داریم این بود که اجازه نداد کشور در هیچ خاکریزی عقب‌نشینی کند. به دست او تهاجم رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن پاسخ داده شد و هیچ کس میدان را ترک نکرد. فشارها اضافه شد و جوانان به میدان آمدند و از تحریم فرصتی برای ایجاد قدرت اقتصادی ایران ساختند. آنها از این هم عبور کردند و فتنه تکفیر را در جهان اسلام منتشر کردند تا نفوذ منطقه‌ای ما را از بین ببرند؛ اما دوباره اسلام با میدان‌داری یک فرمانده بزرگ یعنی شهید سلیمانی درخشید و این فتنه تکفیر هم خنثی شد تا ما بتوانیم در فضای حیاتی جهان اسلام تنفس کنیم.

وی ادامه داد: فضا برای تحرک سیاسی آمریکا در منطقه تنگ شد و همه نقشه آنها شکست خورد اما جوانان ما در میدان این نبرد بزرگ حضور داشتند و نشان دادند که می‌توانند و توانستند نیازهای کشور را در غیاب بیگانگان برطرف کنند. ما توانستیم حضورمان در منطقه را تثبیت کنیم و قدرت دفاعی‌مان را گسترش بدهیم و امروز ایران عزیز در همه جنبه‌ها قدرتمند است و قدرت اصلی ایمان و اراده اوست و این قدرت در قلب جوانان این سرزمین است.

جهان در حال عبور از کلیشه‌های قدرت

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز دیگر از قدرت‌ها هراسی نیست و دیگر همیشه اولین‌ها غربی‌ها نیستند و جهان در حال عبور از این کلیشه‌هاست و شما توانستید اثبات کنید که هرچه اراده کنیم را می‌توانیم به دست بیاوریم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه این تهدیدات واقعیاتی بود که در مقابل ملت ایران قد علم کردند و ما امروز در قلب این نبرد هستیم، گفت: امروز از دشمنان نمی‌ترسیم و آنها را می‌شناسیم. ما امروز هم شاخص‌های ظاهری قدرت را داریم و هم صاحب قدرتی هستیم که می‌تواند از تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها از سوی دشمن جلوگیری کند. این قدرت غلبه، امروز در اختیار ملت ایران است و ما اکثر تهدیدها را دفع کرده‌ایم.

فرمانده کل سپاه خطاب به جوانان کشور گفت: امروز شما جوانان وارثان این دستاوردهای بزرگ هستید. وقتی دشمن راهبرد امنیت ملی آمریکا برای قرن 21 را می‌نوشت، در صدر آن بیان کردند ما به دنبال جهانی هستیم که همه شهروندان یک دهکده کوچک شوند. آنها می‌خواستند همه به ارزشهای آمریکایی اعتقاد پیدا کنند تا ادیان از بین بروند. آنها می‌خواستند همه روایت‌ها از سوی خودشان نقل شود و هرچه اتفاق افتاد داده‌هایی را به ذهن متبادر کنند که از غرب نشئت گرفته است. بنابراین گفتند همه باید از کالاهای یکسان استفاده کنند تا همه دارای سبک زندگی یکسانی باشند.

عصر سرقت ثروت فرهنگی جوامع

سردار سلامی عصر حاضر را عصر سرقت ثروت فرهنگی جوامع توسط غرب دانست و افزود: در این میدان نباید اجازه غلبه دشمن را بدهید. این رویداد یک عملیات مانند عملیات‌های دفاع مقدس است و خرمشهرهای امروز در فضای مجازی است و جنگ امروز در ورای مرزهای زمینی و دریایی است و جنگ امروز در فضای مجازی است. امروز هیچ میدانی برای پیروزی دشمن وجود ندارد. پس ساکت ننشینید زیرا آنها دروغ می‌بافند و جهان، جهان مبارزه حق و باطل است. اما ما حق هستیم و با جهان صادقانه صحبت می‌کنیم.

مهدی جعفری، دبیر چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال در آیین اختتامیه گفت: در این دوره ۴۷۰ نفر در قالب ۱۱۸ تیم شرکت کردند که از این تعداد ۴۹ تیم پویانمایی، ۳۸ تیم اپلیکیشن‌های تلفن همراه و ۳۱ تیم بازی‌های تلفن همراه است.

وی افزود: داوری این آثار انجام شد و با توجه به کیفیت آثار، انتخاب برگزیدگان و چهره سال فضای مجازی دشوار بود.

ایجاد دبیرخانه تولید محتوای دیجیتال

جعفری از رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئول فضای مجازی بسیج خواست، با توجه به برگزاری چهارمین دوره و استقبال جوانان از این رویداد ملی، این رویداد صاحب دبیرخانه دائمی شود تا با قوت بیشتری ادامه یابد.

مسلم معین، مسئول فضای مجازی بسیج در این رویداد با اشاره به راهبردهای سازمان فضای مجازی بسیج گفت: در قرارگاه فصای مجازی بسیج راهبردها و چشم‌اندازهایی داریم که ارکان و ابر راهبرد را نشان می‌دهد. اولین راهبرد قرآن محوری است که تمرکزمان بر این است که مدل کنشگری براساس قرآن باشد. اگر قرآن نسبت به جنگ نرم و جنگ ذهن‌ها تأکید کرده است، این نوع از جنگ سخت‌تر است و بسیجیان و فعالان فضای مجازی درگیر آن هستند و مانور و تمرینشان اقدام و عملیات است. اگر در رابطه با اقتصاد و سیاست و ... بر استقلال تأکید می‌شود، در فضای مجازی هم باید این استقلال وجود داشته باشد.

دعوت به حق با زبان لین

معین ادامه داد: باید به احساسات در فضای مجازی توجه شود. اگر دعوت به حق می‌کنیم باید با زبان لین باشد. اگر با دشمن برخورد می‌کنیم محکم و اگر با نفودی‌ها برخورد می‌کنیم با تسلط باشد. در فتنه‌های اخیر سکوت خواص را شاهد بودیم که در بسیج فقط بحث سکوت مطرح نیست، سریع و به هنگام عمل کردن نیز مهم است.

معین درباره راهبرد دوم گفت: مردم پایه بودن، راهبرد دوم سازمان فضای مجازی بسیج است که در شرایطی که مهندسی فضای مجازی را دشمن تعیین می‌کند، راه میانبر تمرکز بر ظرفیت‌های مردمی است و این رویداد تلفیق مردمی بودن و هوش مصنوعی و روحیه انقلابی است و دشمن در این حوزه نگران است و این جوان‌های بسیحی اتوبان یک طرفه دشمن را به میدان حمله تبدیل کردند و نشان دادند دوران بزن، در رو در فضای مجازی تمام شده است.

در پایان این مراسم نفرات برتر معرفی و ابوذر روحی خواننده سرود «سلام فرمانده» و السید حجازی حجازی خواننده نسخه لبنانی این سرود به عنوان چهره سال فضای مجازی معرفی شدند. همچنین خانواده شهیدان فریدالدین معصومی و خوب از شهدای تروریستی حادثه شاهچراغ تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha