کنفرانس ادیان در عراق برگزار می‌شود
کد خبر: 1435364
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
۲۱ مردادماه؛

کنفرانس ادیان در عراق برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: کنفرانس ادیان، ۲۱ مردادماه سال جاری با حضور علمای ادیان و مذاهب مختلف اسلامی و مسیحی در عراق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری نون، شیخ علی الخطیب، معاون رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در دیدار با شیخ خالد الملا، رئیس انجمن علمای اهل تسنن این کشور، جزئیات مربوط به برگزاری کنفرانس ادیان که قرار است، 21 مردادماه سال جاری در عراق برگزار شود را مورد بررسی قرار دادند.
در این دیدار همچنین، آخرین تحولات عراق به‌ویژه جنایات عناصر تکفیری داعش در نینوا، صلاح‌الدین و کرکوک و اخراج شهروندان مسیحی و تخریب مراکز عبادی و مراقد و مقامات پیامبران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف بر ضرورت حمایت از نیروهای امنیتی عراق در جنگ با تکفیری‌ها تأکید کردند.
کنفرانس ادیان قرار است با حضور علما و اندیشمندان ادیان و مذاهب اسلامی و فرقه‌های مسیحی در عراق با هدف بررسی هجمه تروریست‌های تکفیری به عراق با نظارت سید صالح الحیدری، رئیس اداره اوقاف شیعیان این کشور برگزار شود.
تحکیم وحدت اسلامی و زمینه‌سازی برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی ادیان و تبیین چهره واقعی دین مبین اسلامی به جهانیان از اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام شده است.

captcha