نقش حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ قرآنی پررنگ‌ شود
کد خبر: 4200370
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
محمودی:

نقش حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ قرآنی پررنگ‌ شود

به اعتقاد مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس تاکنون به نقش حوزه در توسعه فرهنگ قرآنی توجه نشده است و خواستار پررنگ‌ شدن این نقش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای توسعه فرهنگ عمومی قرآن کریم امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در این نشست با بیان اینکه حوزه علمیه فارس علاوه بر برگزاری دروس تخصصی، در عرصه تفسیر قرآن و علوم قرانی نیز فعال است، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۵۰ مبلغ در قالب طرح‌های امین، در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند.

وی تصریح کرد: این فرصت مغتنمی است که نوجوانان را با فضای قران آشنا و از قدرت هدایت‌گری این گنجینه ارزشمند بهره‌مند کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه بحث استفاده از قرآن مستلزم لوازمی است که باید تهیه کنیم، گفت: امیدواریم برنامه‌های شورای توسعه قرآنی بتواند ظرفیت جدیدی را مبنی بر هم افزایی ایجاد کند.

محمودی به رغم تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران در زمینه توسعه قرآنی، گفت: باید به این خلأ مفرط اشاره کنم که از ظرفیت حوزه  که قدمتی بیش از ۱۲٠٠ ساله دارد، به خوبی استفاده نشده است. در شیراز هم حوزه علمیه با قدمت ۸۵٠ ساله ثبت شده و دارای نشان است، اما نقش حوزه را در این برنامه‌ها ندیده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم آنچه که داریم را در طبق اخلاص بگذاریم و خدمتگزار خوبی برای قران و معارف آن باشیم.

انتهای پیام
captcha