نشست انتخاباتی «بانوان نقش‌آفرینان اصلی انتخابات» برگزار شد
کد خبر: 4200928
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
در ایکنای کردستان

نشست انتخاباتی «بانوان نقش‌آفرینان اصلی انتخابات» برگزار شد

در راستای برگزاری سلسله نشست‌های انتخاباتی خبرگزاری ایکنای کردستان دومین نشست انتخاباتی تحت عنوان «بانوان نقش‌آفرینان اصلی انتخابات» امروز، یکم اسفندماه در محل خبرگزاری استان برگزار شد.

نشست بانوان نقش‌آفرینان اصلی انتخابات در ایکنای کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، در ادامه سلسله نشست‌های انتخاباتی خبرگزاری ایکنای کردستان دومین نشست تحت عنوان «بانوان نقش‌آفرینان اصلی انتخابات» با حضور  مریم مهدعراقی، رئیس دانشگاه پیام نور کردستان، شمسی کاظمی، مسئول هیئت بانوان اندیشه‌ورز استان و شلیر کاتورانی از اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی کردستان امروز، یکم اسفندماه در ایکنای کردستان برگزار شد.

مریم مهدعراقی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان در این نشست گفت: جایگاه بانوان در نظام انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته و بانوان با خودشناسی و پیشرفت‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی خود برای ارتقای این جایگاه تاکنون تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

وی اصلی‌ترین مبحث برای ارتقای جایگاه بانوان جریان‌ساز بودن آنان ذکر کرد و افزود: جریان‌ساز بودن زنان در دوران دفاع مقدس بیشتر نمود پیدا کرد و بانوان در این عرصه نقش بسیار اثرگذاری داشتند لذا جریان‌ساز بودن زنان یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه ماست.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان اظهار کرد: توانایی خاص بانوان در جریان‌سازی یکی از اولویت‌های کنونی جامعه است و تمام حرکات و نقش‌های بانوان در لوای آن قرار می‌گیرد. مطالبه‌گری بانوان یکی دیگر از ضرورت‌های ارتقای جایگاه و نقش بانوان است که این مطالبه‌گری در عرصه انتخابات و از نمایندگان آینده مجلس باید مورد توجه قرار گیرد.

شمسی کاظمی، رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز استان کردستان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه نقش بانوان در هر رخداد عظیمی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بسیار حائز اهمیت بوده و هست، گفت: زنان جامعه اسلامی ما همواره نقش پر‌رنگی در مراسمات اجتماعی، فرهنگی و ... داشته‌اند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چراغ راه و راهنما برای تمام مسئولان اشاره کرد و افزود: زنان جامعه اسلامی به عنوان مؤلفه اصلی و پیشران جامعه در تمام امور بوده و هستند و دشمن با درک این جایگاه نوک پیکان هجمه‌های خود را بانوان ما قرار داد.

رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز استان کردستان بیان کرد: حضور پررنگ بانوان در مقابله با توطئه‌های دشمنان تمام نقشه‌های آنان را نقش برآب کرد و براین اساس بانوان با حضور پرشور خود در انتخابات نقش خود را در دفاع از مرزهای ملی و فرهنگی کشور  به خوبی ایفا کرده و برگ زرینی در تاریخ انقلاب رقم خواهند زد

شلیر کاتورانی، از اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این نشست گفت: زنان در جامعه ما نقش روشنگری و هدایتگری جامعه را دارند و با درک حساسیت انتخابات پیشرو، در خانواده‌ها روشنگری خواهند کرد.

وی افزود: بانوان در راستای نقش هدایتگری خود با توجه به جایگاه مدیریت خود فضای مناسب سیاسی را برای بحث، گفت‌وگو، تفکر و تعلق در خانواده‌های خود ایجاد کنند و افکار و دیدگاه فرزندان را مشخص کنند و نقش مهمی در شناساندن و معرفی کاندیداهای اصلح به خانواده خود داشته باشند.

متن کامل این نشست به زودی بر روی سایت ایکنا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha